سه‌شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۴

خاطره یک زندانی از مراسم اعدامش



نشریه اسپانیایی زبان "ال پاییس" خاطرات مردی آمریکایی به نام رومل بروم را منتشر کرده که در تاریخ 15 سپتامبر اجرای حکم اعدامش به طور موقت متوقف شد، بعد از اینکه 18 بار سعی کردند او را از طریق تزریق مواد مرگ آور بکشند و موفق نشدند.

خاطرات این مرد، وحشیانه بودن اعدام را نشان میدهد، هر چند که این عمل در کشوری چون آمریکا انجام بگیرد و از طرق "متمدنانه" تری چون تزریق مواد مرگ آور باشد.


بخشهایی از خاطره رومل بروم:

بعد از اینکه پرستار سه بار سعی کرد رگ من را پیدا کند و موفق نشد، گفت مصرف هرویین باعث دلیل خرابی رگهای من شده است. خیلی از این حرفش دلخور شدم، چون تا به حال هرویین و یا مواد مخدر دیگری که باید تزریق شود، مصرف نکرده ام. به او این را گفتم.

... پرستار گفت من رگ دارم، ولی نمیتوانند پیدایش کنند. من سعی کردم باهاشان همکاری کنم و بهشان کمک کردم تا دستم را ببندند. یکی از ماموران زندان هم پیشم آمد، دستم را لمس کرد، گفت که رگ را می بیند و به پرستار کمک کرد تا رگ را درست نشانه بگیرد.

... رییس مامورینی که باید حکم مرا اجرا میکردند، به من گفت که دوباره باید مدتی کوتاه صبر کنیم تا بتوانند تزریق را از سر بگیرند و در این مدت بهتر است من به خودم آرامش بدهم.

... دیگر اعصابم به هم ریخته بود. شروع کردم به گریه، چون همه جام درد میکرد و دستهام شروع کرده بودند به ملتهب شدن و عفونی شدن. پرستاران در بخشهایی از دستم که عفونی بود هم سوزن فرو میکردند.

... بعد از مدتی رییس زندان وارد شد و گفت اجرای حکم اعدام را متوقف کنند. او به من گفت که برای همکاری من با مامورین ارزش قائل است. بعد گفت که به شهردار تلفن خواهد کرد و او را از وضعیتی که پیش آمده باخبر خواهد ساخت.


سپتامبر 2009

. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر