سه‌شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۴

نگاهی به مصاحبه اخیر میرحسین موسوی



اخیرا میرحسین موسوی مصاحبه ای با سایت جماران کرده، که در آن بار دیگر نشان داده که بویی از آزادیخواهی و دمکراسی و صداقت نبرده. ایشان در این مصاحبه به تعریف و تمجید از خمینی پرداخته و دروغهایی تحویل خوانندگان داده که در نوع خود بی نظیر است.

موسوی میگوید: "کثرت انديشه ها و نظرات، امام را آزرده و پريشان نمی کرد بلکه اينها را به عنوان نعمتی برای جمهوری اسلامی می دانست (...) امام توجه داشتند که مبادا تکيه بر نظام ارزشی اسلامی و مباحث تام فقهی، منجر به اين شود که انديشه های ديگر و حتی خود اين انديشه ها خفه بشوند و امکان بروز و ظهور پيدا نکنند."

انگار نه انگار که همین امام بود که اوائل انقلاب گفت: "بشکنید این قلمها را!" و دستور سرکوب رسانه ها را داد. در دوران حکومت خمینی خشونتی که نسبت به دگراندیشان و مخالفین وجود داشت در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر بوده است. هزاران انسان در دهه 60 به وحشتناک ترین شکل کشته شدند که مسئول اصلی آن خود خمینی بود. در همان دوران آقای موسوی نخست وزیر بود و در این جنایات سهیم. دفاع موسوی از خمینی نشان میدهد که ایشان نه تنها از گذشته خود احساس پشیمانی نمیکند، بلکه آن را به عنوان دوره ای درخشان در زندگی سیاسی خود نیز می بیند.

ایشان در ادامه گفتگو میگویند: "امام حق را گرفتنی می دانند. آزادی را گرفتنی می دانند. آزادی را جزو حقوقی می دانند که مردم بايد دنبال بکنند و به از دست دادن ارزشهای بنيادی تن در ندهند. اين برای ما يک اصل است. اگر در يک نظام، مردم برايشان عادی باشد که حقوقشان پايمال بشود و آنها چيزی نگويند، آن نظام بسوی ديکتاتوری و خشونت سير می کند."

موسوی طوری حرف میزند که گویا در جمهوری اسلامی آزادی و عدالت یک اصل بوده و فشار و سرکوب مختص دولت احمدی نژاد است. در صورتی که این نظام از همان آغاز یک نظام دیکتاتوری و خشن بوده است و نقض حقوق بشر از ارکان اصلی آن بوده. نقض خشن حقوق دگراندیشان و مخالفین، قوانین ضد زن، سنگسار، قصاص، حجاب اجباری، ازدواج دخترکان 9 ساله (و حالا 13 ساله)، کشتار همجنسگرایان و صدها قانون ضدبشری دیگر از آغاز اساس نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می داده اند.

در مناظره تلویزیونی احمدی نژاد با موسوی احمدی نژاد حرفی زد که خیلی جالب و استثنائا درست بود. در جواب به انتقادات موسوی گفت شما طوری حرف میزنی انگار ایرانی که تحویل من دادید، گلستان بوده و من خرابش کرده ام. احمدی نژاد راست میگوید. قبل از احمدی نژاد هم، از همان اول انقلاب، اینها در تخریب و کشتار و شکنجه و سرکوب یکی بدتر از دیگری بوده اند و تا زمانی که این نظام پابرجاست، در بر همین پاشنه خواهد چرخید.


نوامبر 2009

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر