شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۴

کیرِ بدبخت

.



ترجمه متن این تابلو به فارسی در بسیاری از صفحه های اینترنتی به این شکل آمده: "مذهب مانند آلت تناسلی است: به اینصورت که ایرادی ندارد آدم چیزی با خود و برای خودش داشته باشد و به آن چیز افتخار نیز بکند، اما مجاز نیست آنرا در میان جمع بیرون آورده و دورشان چرخانده و پیچ و تاب دهد. خصوصأ در مقابل و میان اطفال و افراد خردسال بقصد تجاوزشان."

"پنیس" آلت تناسلی مرد است. زنان هم آلت تناسلی دارند، ولی نمی توانند آن را دور کسی بچرخانند! بنابراین این جمله ایراد دارد! ایرادی اساسی که از فرهنگ نادیده گرفتن زنان سرچشمه می گیرد. خیلی سخته که این فرهنگ رو از خودمون دور کنیم. خودم هم خیلی وقتها در صحبت و نوشته مچ خودم رو می گیرم. ولی باید سعی کنیم تغییر فرهنگی رو از خودمون شروع کنیم. زبان نقش خیلی مهمی در فرهنگ سازی داره. سعی کنیم در زبانی که به کار می بریم، زنان رو حذف نکنیم.

در ضمن من از اساس با این جمله آلتی مخالفم. آلت تناسلی، چه مال مرد چه مال زن، بر خلاف مذهب هیچ چیز منفی ای نداره. عضوی از بدنه، مثل دست و پا. اگر ما با دستمون کسی رو کتک میزنیم یا خفه میکنیم، به این معنی نیست که دست یه چیز آشغاله و باید مخفیش کرد!


آوریل 2012

 .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر