یکشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۴

جملاتی از دکتر علی شریعتی (طنز)



من ترجیح میدم در توالت به خدا فکر کنم تا در خانه ی خدا به توالت فکر کنم!
دکتر علی شریعتی


فرق ما با همجنسبازان این است که
ما در پی نان ایم و آنها به دنبال کان ...
دکتر شریعتی در یک سخنرانی در گی پراید سان فرانسیسکو


آدمها دو دسته اند:
دسته ای که دسته دارند و دسته ای که دسته ندارند!
دکتر علی شریعتی


انسانها بر دو نوع اند:
آنهایی که با پایین تنه فکر میکنند
و آنهایی که با فکر، پایین تنه میکنند!
دکتر شریعتی


شادی مال خر است. کسی که احساس خوشبختی می کند گوساله به دنیا آمده، گاو از دنیا می رود...
دکتر علی شریعتی در حین شترسواری


اگرت نبود به من میلی، پس چرا زدی تو سرِ لیلی؟
دکتر شریعتی در حال کشیدن ناز هوویی که بر سر لیلی آورده


تاریخ بشر با یک بیل شروع شد. دقیقتر بگم با دو بیل: هابیل ... قابیل!
علی شریعتی


فرق زن با ترشی اینه که ترشی تازه بعد از جا افتادن مزه میده، ولی زن بعد از ترشیدن به درد جرز لای دیوار میخوره!
دکتر علی شریعتی در همایش فمینیستها در قم


برای جلوگیری از امراض مقاربتی استفاده از کاندوم در حین سکس با حیوانات وظیفه شرعی هر فرد مسلمان است!
از رفرم های (اصلاحات) دکتر علی شریعتی در اسلام


اسهال و یبوست دو روی یک سکه اند... هر دو باعث پاره شدن کانتان میشوند...
دکتر شریعتی


مگسهایی که با من دویده اند...
عنوان رمان جدید دکتر شریعتی


مرگ از زندگی برتر است. در زندگی با زمینیان هم غمیم، بعد از مرگ با حوریان همدمیم.
دکتر شریعتی


من یه بار پتوی مصدق رو دزدیدم. گفتم شاید سردش بشه، بلند شه کاری کنه!
از خاطرات دکتر شریعتی


چرا آدم و حوا اجازه نداشتن سیب بخورن ولی ما اجازه داریم؟ ... این یه سوال خیلی مهمه که هنوز هیچ روشنفکر دینی نتونسته جوابشو پیدا کنه... ما که نتونستیم ... شاید آقای سروش بتونه ...
علی شریعتی در حال تفکر جلوی یه ظرف میوه


به اسم خدای ایران و ایران زمین ~ مالک قوم کین ~ یهو گرفت منو فین ~ زدم وسط جاده تو بیابون ~ نازل شد آیه از آسمون ~ گفتا پیامبرا ~ گفتم بله ~ گفت به قومت دستور ده از این پس فقط احمق را ستایند ~ گفتم چشم ~ پریدم دوباره تو جیپم ~ یادم رفت ببندم زیپم... (نتیجه شو خودتون میدونید دیگه!)
تفسیر دکتر شریعتی از "کتاب مقدس"


آزادی اختراع غربی هاست و با فرهنگ اسلامی ما اصلا جور درنمیاد. غربزده ها میگن آزادی دادنی نیست، گرفتنی ست. و من میگم آزادی دادنی نیست، کردنی ست!
علی شریعتی در کتاب زوال دنیای غرب


تهاجم غرب به زبان فارسی یکی از ابزارهای دشمن برای بی هویت کردن ماست. همین اصطلاح توالت کردن رو در نظر بگیرید که بجای کلمه زیبای آرایش بکار میره. آخه دور از جون شما مگه سرخاب و ماتیک گهه که میگن طرف داره خودش رو توالت میکنه؟!
علی شریعتی در کتاب تهاجم زبانی غرب


دکتر علی شریعتی در دانشگاه فاطمه زهرا:
از همان روز یا شبی که حوا آدم را گول زد، تاریخ سیاه بشر رقم زده شد. اگر زنان نبودند الان در جهان صلح و دوستی برقرار بود. بیخود نیست که در زبانِ عربی کلمه جنگ (حرب) مونث است!
دقایقی بعد در گفتگویی خصوصی با یک استاد مرد: البته اگر زنان نبودند، مجبور میشدیم خودمان همدیگر را بکنیم! پس بهتر است زنان باشند و ما حتا جان خود را از دست بدهیم ولی کسی به کان ما کاری نداشته باشد!


هر سبزی علف نیست که حال بده.... خیلی سبزها هم ضد حال میزنن!
علی شریعتی در نقد سبز و سبزی


وقتی خدا می شاشد باران رحمتش بر سر ما میبارد!
دکتر شریعتی


پرده ای که زن و مرد رو از هم جدا میکنه اساسا لازمه... چه در اسمشو نبرِ زن چه در مسجد!
علی شریعتی


آدمهایی که واقعا فکر میکنن، تعدادشون خیلی کمه... اکثر آدمها یا فکر رو میکنن یا فکر اونها رو میکنه...
دکتر علی شریعتی در کتاب "بکن- بکن در دنیای تفکر"


اختلاف بین عربی و غربی فقط یک نقطه است... ولی همین یک نقطه خودش یک دنیاست... دنیایی که هویت و فرهنگ ما را تشکیل میدهد!
دکتر شریعتی در کتاب "نقطه سنجی"


فقط یه نوع عشوه از نظر اسلام اشکالی نداره... اون هم عشوه شتریه!
علی شریعتی


این فاک همون پاک خودمونه که عربها برای اینکه زبون ما رو به لجن بکشن، کردنش فاک و صادرش کردن به کشورهای انگلیسی که اونها هم صادرش کنن به تمام دنیا... تا اینطوری هر شیر پاک خورده ی ایرانی محصول فاک یه عرب و انگلیسی بشه!
علی شریعتی در کتاب تبارشناسی ما ایرانیان


من دین را دوست دارم، ولی به دیندارها هم رحم نمیکنم!
رهبرِ دکتر شریعتی


کره خر تا خر نشود، پیرو ما نشود!
دکتر علی شریعتی در کتاب "نقش تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس"


خدایا اگه تو نبودی معلوم نبود الان کدوم گاوی رو جات نشونده بودن!
علی شریعتی در حال راز و نیاز با خدا در سفرش به هند


اول نه مرغ بود و نه تخم مرغ ... اول خروس بود و بعد خدا از استخوان پای راست خروس، مرغ را آفرید...
دکتر شریعتی در کتاب "داستان آفرینش"


امشب که مست مستم
دسته تُ بده به دستم
به من نگو چه پستم
امشب که لول لولم
توی خودم میلولم
ز من بگیر تو دستم
علی شریعتی خطاب به چترش، بعد از نیم بطر ودکا در شبی بارانی


سرطان حتی "ت" اش هم دسته داره!
دکتر شریعتی در کتاب "دسته شناسی"


(این جملات و اشعار طنزآمیز را در تابستان سال 2012 برای یکی از صفحه های فیسبوکی طنز مربوط به علی شریعتی نوشته بودم.)

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر