جمعه، آذر ۲۷، ۱۳۹۴

تبلیغات حزب سوسیال دمکرات آلمان برای ایران


حزب سوسیال دمکرات آلمان (اس. پ. د.) دفتری ویژه دارد که هر سال برای همگان سفرهایی را به کشورهای دیگر برنامه ریزی می کند. این دفتر برای ماه مارچ 2016 سفری 10 روزه به ایران تدارک دیده. هزینه ی این سفر برای هر فرد حدود 2200 یورو است. پرواز رفت و برگشت با ایران ایر انجام می پذیرد!

حزب سوسیال دمکرات در توضیح این سفر در کتابچه ی مربوطه حسابی برای ایران تبلیغ کرده است. در اول متن آمده که ایران بر خلاف تبلیغات یک جانبه ای که گاها علیه آن انجام می گیرد، کشوری بسیار جالب است. در آخر متن آمده که اگر توریست ها طبق "نوع زندگی اسلامی" مردم رفتار کنند، از این کشور جالب و مهمان نوازی مردم آن لذت خواهند برد.

در بخش آخر متن، حزب سوسیال دمکرات آلمان واقعیات را کاملا وارونه جلوه داده است. توریست های خارجی در ایران برای اینکه مشکل پیدا نکنند، باید قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند، و نه قواعدی را که در زندگی مردم عادی جاری ست. قبل از انقلاب توریست ها می توانستند مانند ایرانیان هر طور می خواستند لباس بپوشند، مشروب بنوشند، با جنس مخالف "نامحرم" اینور و آنور بروند، به بار و دیسکو بروند، و نگران این نباشند که کوچکترین رفتار "ناپسند" آنان می تواند باعث دستگیری و مجازات سنگین آنها شوند.

تدارک این سفر و متن تبلیغی این حزب برای این سفر نشان می دهد که حزب سوسیال دمکرات آلمان قصد دارد بیشتر به جمهوری اسلامی نزدیک شود.


برای اطلاع بیشتر می توانید این متن آلمانی را بخوانید.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر