پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۴

دفاع سازمان اکثریت از ارتش جمهوری اسلامی


سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) در بیانیه ای که سه روز پیش تحت عنوان "انحلال سازمان اطلاعات سپاه و بازگشت سپاه به پادگان ها را به خواست عمومی فرارويانيم!" منتشر کرده، به طور غیرمستقیم از ارتش جمهوری اسلامی دفاع کرده است. همانگونه که از تیتر بیانیه مشخص است، خواسته ی سازمان اکثریت انحلال سپاه پاسداران نیست، بلکه فقط انحلال بخش اطلاعات سپاه است. نکته ی دیگری که همچنین از عنوان بیانیه معلوم است، این است که سازمان اکثریت با ارتش جمهوری اسلامی و فعالیت های اطلاعاتی و نظامی آن در سایر کشورها مشکلی ندارد، وگرنه خواهان ادغام سپاه در ارتش نمیشد.

سازمان اکثریت فقط آن دسته از فعالیت های سپاه را مورد انتقاد قرار داده که علیه ایرانیان مخالف رژیم انجام می گیرند. در بیانیه به این نکته اشاره شده که سپاه در خارج از مرزهای ایران نیز فعال است، ولی هیچگونه اشاره ای به نقش سپاه در تقویت تروریسم و دامن زدن به جنگهای داخلی در کشورهایی چون عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین، بوسنی و غیره نشده. هر فرد مطلعی می داند که همه ی ارتش ها نیز دارای نهادهای امنیتی هستند. نیروی قدس سپاه پاسداران در واقع یکی از نهادهای اطلاعاتی ارتش است. ارتش جمهوری اسلامی همانقدر در جنگ افروزی در کشورهای دیگر سهیم است که سپاه پاسداران.

سازمان اکثریت از طرفی به نقش سپاه در ترور ایرانیان مخالف رژیم اشاره کرده (بدون اینکه نامی از قربانیان ببرد)، و از طرفی دیگر وظیفه ی سپاه را "حفاظت از مرزها در مقابل تجاوز دیگر کشورها" دانسته است. اتفاقا بخشی از ترورهای سپاه دقیقا به دلیل "حفاظت از مرزها" انجام گرفته اند، مانند ترور سران حزب دمکرات کردستان ایران برای جلوگیری از تجزیه ی احتمالی ایران. نکته ی دیگری که هر فرد مطلعی باید بداند، این است که یکی از وظایف همه ی ارتش ها حفظ امنیت داخلی در موارد اضطراری می باشد. تازه ترین نمونه ی این موضوع، اعلام وضعیت فوق العاده در فرانسه و بلژیک پس از سلسله ترورهای دو هفته پیش و به خیابان آمدن ارتش می باشد. بخشی از فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی ارتش ها در راستای حفظ امنیت داخلی انجام می پذیرد. فعالیتهای سازمان اطلاعات سپاه نیز در همین راستاست و مغایرتی با اهداف ارتش جمهوری اسلامی ندارد. در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده: "در تشكيل و تجهيز نيروهاي دفاعي كشور توجه بر آن است كه ايمان و مكتب، اساس و ضابطه باشد بدين جهت ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب در انطباق با هدف فوق شكل داده مي‌شوند و نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلكه بار رسالت مكتبي يعني جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاكميت قانون خدا در جهان را نيز عهده‌دار خواهند بود. (و اعدوالهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدوالله و عدوكم و آخرين من دونهم.)"

بر خلاف آنچه در بیانیه آمده، مشکل سرکوب، شکنجه و قتل مخالفین رژیم با انحلال سپاه در ارتش حل نمی شود، بلکه مشکل اصلی کل نظام جمهوری اسلامی است. اگر هم کسی فکر میکند که میتوان این نظام را اصلاح کرد، بهتر است از قانون اساسی آن شروع کند که منشا همه معضلات در این نظام است.

 .

جمعه، آبان ۲۹، ۱۳۹۴

پنج دروغ درباره ترورهای پاریس


آلان پوزنر در مقاله ای به زبان آلمانی به پنج موضوعی اشاره کرده، که در رابطه با تروریسم اسلامی عموما مطرح می شود. عنوان مقاله او "پنج دروغ درباره ترورهای پاریس" است.

اولین دروغ از نظر آلان پوزنر این است که گفته می شود این ترورها همچنین محصول تبعیض علیه مسلمانان در فرانسه می باشد. پوزنر میگوید بسیاری از اقلیت ها در کشورهای غربی مورد تبعیض قرار داشته اند و یا دارند. یهودیان قرنها تحت تعقیب قرار داشتند، ولی هیچگاه به ترور روی نیاوردند. سیاه پوستان قرنها در امریکا برده بودند، ولی به جز چند استثنا در دهه ۱۹۷۰ هیچگاه به ترور روی نیاوردند.
بسیاری از مکزیکی ها در آمریکا غیرقانونی زندگی می کنند و از حقوق چندانی برخوردار نیستند، و وقتی هم شهروند آمریکا می شوند، با آنان به عنوان شهروندان درجه دو برخورد می شود، ولی پدیده ای به اسم تروریسم مکزیکی وجود ندارد. همین مسئله در مورد چینی ها، ویتنامی ها، هندی ها و بسیاری اقلیت های دیگر در غرب صدق میکند. با این وجود ادعا می شود که مسلمانانی که در غرب زندگی می کنند به دلیل تبعیض به ترور روی می آورند.

دروغ دوم: جهاد ارتباطی با اسلام ندارد
پوزنر می گوید کتابخانه های کشورهای غربی پر است از کتاب هایی که ضدیت مسیحیت با یهودیان را با کشتار یهودیان مرتبط می دانند، و یا مسیحیت را با همجنس گراستیزی. چگونه است که ولی کسی نباید به این نکته اشاره کند که اسلام با ترور مرتبط است. این مثل همان است که کمونیست ها می گفتند جنایات استالین ربطی به کمونیسم ندارد و یا اینکه رهبران آلمان شرقی کمونیست نبودند، بلکه به کمونیسم و طبقه کارگرخیانت کرده بودند. پوزنر در ادامه می گوید مسلم است که ۹۹.۹ درصد مسلمانان نقشی در تروریسم اسلامی ندارند، ولی از آنان انتظار میرود که به خود و به دیگران دروغ نگویند که اسلام ربطی به ترور ندارد.

دروغ سوم: از طریق جنگ نمی توان با تروریسم اسلامی مقابله کرد
از نظر پوزنر بدون جنگ نمیتوان بر تروریسم اسلامی غلبه کرد. از طریق جنگ میتوان بسیاری از تروریست ها را کشت. از طریق جنگ میتوان مناطقی را که تحت کنترل تروریست هاست و در آن تروریست ها را آموزش میدهند، از دست آنان خارج کرد. اینکه در کنار جنگ باید اقدامات دیگری هم انجام گیرد، موضوع دیگری ست. اقداماتی مانند جنگ "ایدئولوژیک" با بنیادگرایی اسلامی، جذب مسلمانان در جوامع غربی و کمک های مادی و معنوی به کشورهای مسلمان نشین.

دروغ چهارم به این موضوع می پردازد که گفته می شود به دلیل تروریسم اسلامی باید اختیارات نهادهای امنیتی در غرب بیشتر شود. پوزنر مخالف این است.

دروغ پنجم مربوط به این ادعاست که مرزهای باز و موج پناهجویان به غرب منجر به این می شود که تروریست ها به عنوان پناهجو به غرب سرازیر شوند. پوزنر می گوید تروریست های پاریس در غرب بزرگ شده بودند. شاید تعداد اندکی تروریست هم به عنوان پناهجو وارد کشورهای غربی شوند، ولی در مجموع پناهجویانی که از دست بنیادگرایان اسلامی می گریزند، می توانند به ما در مقابله با تروریسم اسلامی کمک کنند. به آنها نباید به عنوان مشکل، بلکه به عنوان یک منبع انسانی باارزش نگاه کرد.


اسم نویسنده: Alan Posener
عنوان مقاله: Fünf Lügen, die sie uns über Paris erzählen
لینک مقاله:

سه‌شنبه، آبان ۱۲، ۱۳۹۴

دو عکس از نوید کرمانی در مسجد بدنام هامبورگ

.

نوید کرمانی در حال سخنرانی ارشادی برای حضار آلمانی در مسجد مرکزی هامبورگ

منبع عکس:


نوید کرمانی کتاب جدید خود درباره مسیحیت را در مسجد مرکزی هامبورگ 
به آلمانی ها معرفی می کند

منبع عکس:


طبق اطلاعات مندرج در ویکی پدیای آلمانی رسانه های آلمان در سال 2006 فاش کردند که در کتابفروشی "مسجد مرکزی" هامبورگ فیلمها و کتابهایی برای کودکان به فروش میرسد که مروج خشونت هستند، بویژه خشونت علیه یهودیان. یکی از این فیلمها سریال چهار قسمتی ای بود که در ایران ساخته شده بود و توسط ناشری در ترکیه پخش می شد. پس از اعتراضات گسترده رسانه های آلمان این مسجد اعلام کرد که در ماه می 2006 مسئول کتابفروشی را اخراج کرده است.

 .

نوید کرمانی، خبرنگار دفتر اروپایی شهروند کانادا، کلیسای پاولوس و…



مطلبی از بصیر نصیبی پیرامون سخنرانی اخیر نوید کرمانی پس از دریافت جایزه صلح ناشران آلمان


 .