دوشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۹۵

اریتره: خدمت سربازی پایان ناپذیر برای همه زنان و مردان


اریتره تا سال 1993 بخشی از کشور اتیوپی بود. پس از جنگی سی ساله بین "جبهه آزادیبخش اریتره" و دولت اتیوپی، اریتره در سال 1993 اعلام استقلال کرد. از آن زمان تاکنون قدرت سیاسی در دست آقای ایسایاس آفورکی است که "جبهه آزادیبخش اریتره" را رهبری می کرد. پس از استقلال اریتره این جبهه نام خود را به "جبهه مردمی برای دمکراسی و برابری" تغییر داد. ایسایاس فورکی 23 سال است رییس جمهور اریتره است. طبق رده بندی سالانه ی سازمان "گزارشگران بدون مرز"، ارتیره از نظر آزادی رسانه ها آخرین رتبه را دارد، بعد از کره شمالی.

در اریتره همه زنان و مردان باید خدمت سربازی انجام دهند. خدمت سربازی در ارتیره مهلت مشخصی ندارد و می تواند تا پایان عمر طول بکشد. بسیاری از اریتره ای ها به مدت چند دهه خدمت سربازی انجام می دهند. طبق گزارش سازمان عفو بین الملل (امنستی اینترنشنال) دختران و پسران 16 ساله هم اعزام به خدمت می شوند، و حتی افراد بالای 50 سال مجددا به خدمت اعزام شده اند. این یکی از دلایل مهمی ست که بسیاری از ارتیره ای ها را به فرار از کشور وا میدارد، مخصوصا اریتره ای های جوان را.

پدیده ی عجیبی دیگر در ارتیره اخذ مالیات از همه ی افرادی ست که در خارج از کشور زندگی می کنند. حتی کسانی که از اریتره فرار کرده اند و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند، موظفند 2% از حقوق خود را به عنوان مالیات به دولت ارتیره پرداخت کنند، در غیر این صورت برای آنان مدارک و اسناد رسمی صادر نمی شود و نمی توانند به ارث خود دسترسی داشته باشند و یا در اریتره فعالیت اقتصادی داشته باشند. علاوه بر این امکان دارد اعضای خانواده و فامیل آنان در اریتره تحت اذیت و آزار قرار بگیرند.

- - - - - - - -

گزارش امنستی اینترنشنال در رابطه با خدمت سربازی در اریتره به زبان آلمانی

مطلب ویکی پدیای آلمانی درباره اریتره که در آن به موضوع مالیات هم اشاره شده.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر