جمعه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۶

لایی های "ف. م. سخن" در لابلای سطورش


جمعه، 02 فوریه 2018

آقای «ف. م. سخن» در مطلبی که دیروز، اول فوریه 2018، در سایت گویا نیوز تحت عنوان «آقای مطهری! هوا کردن چهار تا روسری مقدمه هوا کردن شما و کل جمهوری اسلامی ست!» منتشر شده، به طور غیرمستقیم نگرانی خود را از سرنگونی جمهوری اسلامی ابراز کرده و از سران رژیم خواسته که معنای اعتراضات مردم را درک کنند و در این توهم نباشند که این اعتراضات ریشه ای نیست و موقت است.

ایشان در مطلب خود می نویسند: 
«آقای علی مطهری فرزند آیت الله مرتضی مطهری اخیرا گفته اند: "اینکه چهار نفر روسری خود را هوا کنند، اتفاق مهمی نیست... ما اجباری در حجاب نداریم. بسیاری از بانوان تقریباً بی حجاب هستند. اساساً اگر انتقادی هم در کار باشد، این است که چرا دولت بر رعایت حجاب نظارت کافی ندارد... مشکل کشور ما حجاب نیست و در مجموع خانم ها حجاب را کم و بیش رعایت می کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم." (...) آری! آقای مطهری (...) بگذارید با شما که می خواهید ادای آدم های صریح را در آورید صریح باشم: هوا کردن چهار تا روسری مقدمه هوا کردن شما و کل جمهوری اسلامی ست! اگر ببینید و اگر بفهمید!»

فکر کنم هر آدم عاقلی، و حتی نیمه-عاقلی، این را بداند که کسی که خواهان تغییر رژیم در ایران باشد، از این ناراحت نخواهد بود که چرا سران رژیم "نمی بینند" و "نمی فهمند" که به زودی "کل جمهوری اسلامی هوا خواهد شد"! مرحوم گلشیری در مصاحبه ای گفته بود که من بسیاری از حرفهایم را لابلای سطور میزنم، شما لطفا بیشتر به لابلای سطورم توجه کنید! برای درک بسیاری از مطالب سیاسی که امروزه نوشته می شود، باید درست برعکس، جملاتی را که لابلای سطور مهم نوشته شده نادیده گرفت. البته در مطلب آقای ف. م. سخن، خود تیتر گویای همه چیز است و برای درک پیام و پیغام های ایشان  حتی نیازی به خواندن خود مطلب نیست.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر