چهارشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۴

"پسربچه بازی" در افغانستان – چالشی برای نیروهای آمریکایی


بنا به گزارش نیویورک تایمز سربازان آمریکایی در افغانستان دستور داشتند چنانچه شاهد "پسربچه بازی" توسط پلیس و نظامیان افغانی شوند، به روی خود نیاورند و دخالت نکنند. سایت افغانی "اطلاعات روز" گزارش کامل نیویورک تایمز را به فارسی (یا درست تر: دری) ترجمه کرده است.

در گزارش های متعدد آمده که "پسربچه بازی" در افغانستان پدیده ای جا افتاده است و خصوصا در بین افراد ثروتمند و نیروهای پلیس و ارتش بسیار رایج. بسیاری مردان افغانی پسربچه های بین یازده تا شانزده ساله را برای خدمات جنسی از خانواده ها میخرند و آنان را تبدیل به برده ی جنسی خود میکنند. برخی ها بیش از پانزده پسربچه در "حرمسرای" خود دارند.

در سال 2010 سازمان ملل پلیس افغانستان را در لیست سیاهی قرار داد که در آن از نیروهای مسلحی که از کودکان به عنوان جنگجو یا برده ی جنسی سواستفاده میکنند، نام برده شده است. در گزارشی که چند روز پیش در سی ان ان منتشر شده، مصاحبه ای با یک فرمانده نظامی سابق افغانی نقل شده که می گوید او هم یک پسربچه پیش خود نگه میداشته، چرا که همه فرماندهان افغان این کار را میکردند. و از آنجا که بین فرماندهان رقابت بوده، او نمی توانسته بدون اینکه پسری را به بردگی جنسی خود درآورد، با بقیه رقابت کند.
 .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر