چهارشنبه، بهمن ۲۸، ۱۳۹۴

آلمان: سهم مراکز اسلامی در پروژه های دولت


دولت آلمان در ده سال اخیر تلاش های خود را برای جذب خارجیان و مسلمانان مقیم این کشور در جامعه ی آلمانی به طور چشمگیر افزایش داده است. رشد اسلامگرایی افراطی در بین مسلمانان اروپا باعث شده که دولت آلمان بودجه ی هنگفتی را به پروژه هایی اختصاص دهد که سعی در انطباق دادن مسلمانان مقیم آلمان با جامعه ی سکولار و آزاد غربی دارند. سیاست دولت آلمان در سالهای اخیر این بوده که مساجد و انجمن های اسلامی را نیز در پروژه های "جذب خارجیان و مسلمانان" سهیم کند.

در سال 2005 قانونی در آلمان به اجرا گذاشته شد که طبق آن همه ی خارجیانی که زبان آلمانی بلد نیستند، موظف به شرکت در کلاس هایی هستند که به آن "کلاس انتگراسیون" (Integrationskurs) می گویند. این کلاس ها به دو بخش تقسیم می شود: بخش اول آن به آموزش زبان آلمانی اختصاص دارد و در بخش دوم خارجیان با قوانین، تاریخ، فرهنگ و ارزش های حاکم در جامعه آلمان آشنا می شوند، ارزشهایی چون برابری زن و مرد، آزادی مذاهب و تحمل دگراندیشان و افرادی که زندگی ای متفاوت دارند.

عجیب اینجاست که مراکز اسلامی نیز چنین کلاسهایی برگزار می کنند. یعنی دولت آلمان به مراکز اسلامی پول و امکانات می دهد تا آنان "کلاس انتگراسیون" برای مسلمانان بگذارند. عکسی که در زیر می بینید، مربوط به یکی از این مراکز اسلامی در کلن است که برای زنان مسلمان "کلاس های انتگراسیون" برگزار می کند.


نام مرکز: Muslimisches Frauenbildungswerk Köln
عکس از این بروشور برگرفته شده:  Interkulturelle Zentren Köln
  

سوال اینجاست که آیا افرادی که خود را در درجه اول مسلمان می دانند و هویت اصلی خود را با اسلام تعریف می کنند، قادر هستند ارزشهایی چون برابری زن و مرد، تحمل دگراندیشان یا همجنسگرایان، و یا احترام به آزادی های فردی را به دیگران بیاموزند؟ سهیم کردن مراکز اسلامی در پروژه های جذب مسلمانان در جامعه ی آلمان یک تناقض است و نه تنها باعث نزدیکی مسلمانان با جامعه آلمان نمی شود، بلکه آنان را به دامان مساجد و مراکز اسلامی می اندازد و به گسترش "جوامع موازی" در آلمان دامن می زند.

 .

۱ نظر:

  1. آزاده خانم، روزی که از این دنیا بری، کل این آزادی همجنسبازی و فمنیسم و دکراندیش نوازیها، و کل شکاکیتها در دین و خدا می شود کشک. دیگه شمایی و خدا.

    یک دانش آموز تنبل، هر چقدر هم که در زمینه لزوم آزادی کودکان و حمایت از مردودین امتحانات و انکار وجود سیستم آموزشی سخن براند، فقط به ضرر خودش عمل کرده است. انتخاب با شماست. ولی یادتان باشد، تقابل با دین خدا، نتیجه اش شکست بزرگ است.

    پاسخحذف