سه‌شنبه، تیر ۲۲، ۱۴۰۰

محکومیت مهرداد عارفانی، "دوست" فیسبوکی ما، به عنوان تروریست ج.ا.



چند ماه پیش مهرداد عارفانی، شاعری که "دوست فیسبوکی" بسیاری از ما بود، به عنوان جاسوس جمهوری اسلامی و دست داشتن در نقشه ی بمبگذاری در گردهمایی مجاهدین در پاریس توسط دادگاه بلژیک به هفده سال زندان محکوم شد. دادگاه همچنین تابعیت بلژیکی او را از وی سلب کرد.

یادم هست بعد از اینکه چند شعر از این شخص خوانده بودم، به برخی دوستان که برای او لایک هم میزدند، گفتم که این شخص بسیار مشکوک است و به نظر من صد در صد با ارتش ج.ا. و سپاه کار میکند. آنها طبق معمول مرا به شکاکیت متهم کردند!

تازه امروز از جریان دستگیری و محکومیت مهرداد عارفانی باخبر شدم. خیلی خوشحال شدم. نه برای اینکه به خودم و شاید به برخی از دیگران ثابت شد که من شکاک نیستم، بلکه بخاطر اینکه یکی دیگر از ماموران امنیتی رژیم و تروریستان حرفه ای اش احتمالا تا آخر عمرش، یا حداقل برای مدتی بسیار طولانی، خنثی شد. آن هم از طریق هفده سال زندان در کشوری اروپایی. دلیل دیگری که بسیار خوشحالم، این است که این یکی از مواردی ست که به خوبی نشان میدهد دستگاه امنیتی رژیم چقدر در خارج از کشور فعال است و چقدر همچنان علاقمند به نفوذ در بین همه ایرانیان هستند. مهرداد عارفانی که خود را به عنوان شاعر جا زده بود، تلاش جدی برای ارتباط با همه میکرد. با خود من هم از طریق کامنت وارد گفتگو شده بود. افتخار میکنم که گفتگوی ما اصلا دوستانه نبود و او بخاطر کامنتی که من در انتقاد و در تلاش برای رو کردن وابستگی اش به رژیم زیر یکی از اشعارش گذاشته بودم، جوابی ظاهرا "دوستانه" به من داده بود.

13 جولای 2021


دو لینک در رابطه با پرونده مهرداد عارفانی به فارسی:

خبری از یورونیوز فارسی

https://per.euronews.com/2021/02/04/belgium-iranian-diplomat-sentenced-to-20-years-in-prison-for-planned-attack-in-france

مقاله ویکی پدیای فارسی درباره مهرداد عارفانی

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF_%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر