دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۴۰۱

اخبار مهم جهان در چند هفته ی گذشته


اخبار مهم جهان در چند هفته ی گذشته به نقل از "بی بی سی نیوز- فارسی"


گروهی از پناهجویان در بریتانیا در اعتراض به انتقال به رواندا اعتصاب غذا کردند 

گروهی از پناهجویان در بریتانیا که به آنها اخطار داده شده که باید به رواندا بروند، اعتصاب غذا کردند. دو هفته پیش به پنجاه پناهجو در بریتانیا گفته شد که آنها اولین پناهجویانی خواهند بود که به ‌عنوان بخشی از برنامه مناقشه‌آمیز دولت برای اسکان دوباره پناهجویان، به رواندا در شرق آفریقا فرستاده خواهند شد. 

(02/06/2022) 


نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا وارد تهران شد 

سفر دو روزه آقای مادورو به دعوت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صورت گرفته است. آقای مادورو قبل از ورود به ایران به ترکیه سفر کرده بود. ایران و ونزوئلا، دو کشور تولید کننده بزرگ نفت، تحت تحریم‌های آمریکا امکان صدور نفت خود را ندارند. این دو کشور در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند روابط خود را بیش از پیش گسترش دهند. 

(10/06/2022) 


توقیف یک هواپیما که ایران به ونزوئلا فروخته بود در آرژانتین 

حدود یک هفته پس از آنکه آرژانتین یک هواپیمای بوئینگ 747 باری را توقیف کرد، مقامات ایرانی اعلام کردند شرکت هواپیمایی ماهان یک سال پیش این هواپیما را به ونزوئلا فروخته بوده است. 

(14/06/2022) 


کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا 

مقامات آلمان شرکت "گازپروم" را متهم کرده‌اند که برای افزایش بهای انرژی در جهان به کاهش شدید عرضه گاز مبادرت کرده است. شرکت "گازپروم" که اکثریت سهام آن متعلق به دولت روسیه است، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و صدور گاز در جهان است. این شرکت گفته است که در نظر دارد صادرات گاز به آلمان را 50درصد کاهش دهد. شرکت ایتالیایی "ئی‌ان‌آی" نیز گفته است "گازپروم" عرضه گاز به ایتالیا را حدود 15درصد کاهش داده است. ایتالیا، مانند آلمان، به شدت به گاز روسیه وابسته است و گاز روسیه نزدیک به 40درصد از واردات گاز آن کشور را تشکیل می‌دهد." 

(16/06/2022) 


صادرات نفت ونزوئلا به اروپا پس از دو سال از سر گرفته شد 

(19/06/2022) 


27 ژوئن 2022 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر