سه‌شنبه، فروردین ۱۷، ۱۴۰۰

برپایی موزه ی تروریسم در پاریس

در طول ده سال گذشته در فرانسه حدود 50 حمله ی تروریستی توسط تروریستهای اسلامگرا انجام گرفته که منجر به کشته شدن 300 نفر و زخمی شدن حدود 1000 نفر شده است. هیچ کشوری در اروپای غربی به اندازه ی فرانسه مورد حملات تروریستی اسلامگرایان قرار نگرفته. 

برای یادبود کشته شدگان و فراموش نکردن جنایات اسلامگرایان، اکنون فرانسه تصمیم گرفته است موزه ای درباره ی ترور تاسیس کند. حملات تروریستی به "چارلی ابدو"  و کنسرتی در سالن "بتکلان" در پاریس که 90 نفر در آن کشته شدند، مورد توجه ویژه ی این موزه قرار دارند. 

طراحان این پروژه بر این باورند که این موزه می تواند مردم فرانسه را تشویق کند تا در مقابل خطر اسلامگرایی از خود ایستادگی و مقاومت نشان دهند. خطری که به باور آنان هنوز مدتی طولانی مردم فرانسه را تهدید خواهد کرد. در پاییز سال گذشته فرانسه شاهد موج جدیدی از حملات تروریستی اسلامگرایان بود، که یکی از فجیع ترین آنان بریدن سر یک معلم تاریخ بود که در کلاس درس در رابطه با موضوع آزادی بیان کاریکاتورهای حضرت محمد را به شاگردانش نشان داده بود. 

موزه ی تروریسم قرار است تا سال 2027 در پاریس بنا شود و هدف اصلی آن این است که نشان دهد در پنجاه سال اخیر فرانسه و سایر کشورها چگونه در مقابل تروریسم اسلامی ایستادگی کرده اند. این موزه یک موزه ی تاریخی درباره تروریسم خواهد بود و قدیمی ترین مورد آن توطئه ترور ناپلئون بناپارت خواهد بود. 

ترجمه و خلاصه ی گزارشی از "نیویورک تایمز"، مورخ 30 مارچ 2021:
https://www.nytimes.com/2021/03/30/world/europe/france-terrorism-museum.html

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر