چهارشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۴۰۰

نمایندگان هند با ابتلا به کرونا در اجلاس گروه هفت شرکت کردند

 برای اولین بار بعد از شیوع کرونا اجلاس گروه هفت به صورت رودررو در لندن برگزار شد. در این گفتگوهای سه روزه، که از دوشنبه 03 می 2021 تا چهارشنبه 05 می 2021 جریان داشت، وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان برای تطبیق سیاست های خارجی خود با یکدیگر تبادل نظر کردند. روابط با روسیه، چین و ایران از جمله محورهای این گفت‌وگوها بود.

گروه هفت از کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن تشکیل شده است. امسال به دعوت بریتانیا، هند، استرالیا، آفریقای‌جنوبی و کره جنوبی به عنوان مهمان در این اجلاس شرکت داشتند.

امروز رسانه های بریتانیا و برخی کشورهای دیگر اعلام کردند که دو نفر از هیئت هند مبتلا به کرونا بوده اند و با سایر شرکت کنندگان از جمله وزیر خارجه بریتانیا و وزیر خارجه آمریکا ملاقات رودررو داشته اند. پس از مشخص شدن این موضوع هیئت هند خود را در لندن قرنطینه خانگی کرده است. 

سوالی که مطرح می شود این است که چگونه مقامات هندی به فکرشان نرسیده که قبل از خروج از کشورشان آزمایش کرونا بدهند. آیا این نشاندهنده ی بی فرهنگی و بی مسئولیتی محض نیست که مقامات بالارتبه ی یک کشور بدون انجام آزمایش کرونا از کشورشان خارج شوند، در اجلاس بین المللی در کشوری دیگر شرکت کنند، و نه تنها سران کشورهای دیگر را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهند، بلکه عامل شیوع بیماری در کشورهای دیگر باشند.

چهارشنبه 05 می 2021

لینک گزارشی از رویترز به انگلیسی:

https://www.reuters.com/world/uk/covid-scare-g7-meeting-after-indian-delegates-test-positive-sky-2021-05-05/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر