دوشنبه، مرداد ۱۵، ۱۴۰۳

ارتباط خر با ورزش

محققین میگویند بین ورزش و سکس سالم ارتباطی مستقیم وجود دارد و ورزش باعث کاهش سکس غیرسالم و غیرمجاز میشود. 

میتوان گفت که برای پیشبرد این هدف، یعنی جلوگیری از سکس غیرمجاز و ناسالم وَ برای جذب مخاطبین حشری به ورزش، مخترعینِ ورزشی یکسری ورزشها و وسایل ورزشی اختراع کرده اند که هدف اصلی شان صرفاً جایگزینی سکس غیرمجاز با ورزش بوده است. مثلاً «پرش از خرک». چرا اسم این وسیله ی ورزشی احمقانه باید «خرک» باشد؟! در زبان انگلیسی نیز قدیماً به این وسیله میگفتند «اسب برای پرش». در نتیجه میتوان گفت که با اختراع این وسیله هدفشان تبلیغ این بوده که بگویند لطفاً بجای کردن الاغ و اسب، یاد بگیرید از روی آنها بپرید. تازه بعد خوشگل و خوش-هیکل و معروف هم میشوید و هر تعداد دلتان بخواهد میتوانید آدم بکنید! 

پی نوشت 1: به منظور جلوگیری از نتیجه گیری های بی-شعورانه توسط مخاطبین احمق. این حرفها به این معنی نیست که هر که ورزش پرش از خرک میکند، یا دوست دارد الاغ و اسب بکند، یا کونی ست و یا کون-کن! 

پی نوشت 2: به منظور تبلیغ «بیطرفی علمی-آکادمیک». خدا پدرِ بزرگان تاریخ معاصر ایران را بیامرزد که خیلی بهتر از نسلهای بعدی جایگاه کشور خود را می شناختند و سعی میکردند آن را از طریق زبان به همه مردم از اقشار مختلف بفهمانند. برای همین تعجب نکنید که چرا در ترجمه نام این ورزش، اسب غربی تبدیل به خر ایرانی شده است. 

پی نوشت 3: به منظور تبلیغ فرهنگ انتقادی و طنز. وقتی وسیله، همان وسیله است، استفاده از وسیله میزان شعور آدم را تعیین میکند. میتوان گفت که عدم آشنایی ایرانیانِ آن دوران با ورزش مدرن، و خرکی بودن ورزشکارانِ آن زمان، وَ حتی خرکی بودن ورزش اصیلِ ایرانیِ «زور-خانه»، در ترجمه فارسی نام وسیله نامبرده موثر بوده است. 


04 اگوست 2024 


(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 05 اگوست 2024) 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر