دوشنبه، مرداد ۱۵، ۱۴۰۳

اخبار جنگ بین اسراییل و حماس


«مسئول قتل کودکان مجدل شمس» در حمله به بیروت کشته شد 

اسرائیل روز سه‌شنبه 30 جولای 2024 اعلام کرد که با انجام حمله‌ای در بیروت یک فرمانده ارشد حزب‌الله را که مسئول حمله به مجدل شمس بود، کشته است. در متنی که صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل در ایکس منتشر کرد آمده است که ارتش این کشور یک فرمانده حزب الله را «که مسئول قتل کودکان مجدل شمس و بسیاری از غیرنظامیان اسرائیلی بود» در بیروت هدف قرار داده و کشته است. همچنین یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، دقایقی پس از این حمله با انتشار متنی کوتاه در «ایکس» نوشت: «حزب‌الله از خط قرمز عبور کرد». دقایقی پیش از آن رویترز به نقل از یک منبع ارشد امنیتی لبنان گزارش داده بود که اسرائیل شامگاه سه‌شنبه 30 جولای 2024 با حمله به حومه جنوبی بیروت یک فرمانده ارشد حزب‌الله را هدف قرار داد. این خبرگزاری دقایقی پیش از آن، از وقوع یک انفجار سهمگین در بیروت پایتخت لبنان خبر داده بود. (صدای آمریکا، 30 جولای 2024) 


دست کم 12 کشته در حمله موشکی به یک زمین فوتبال در «مجدل شمس» 

به گزارش رویترز به نقل از مقامات اسرائيلی در پی حمله موشکی روز شنبه 27 جولای 2024 به یک زمین فوتبال در «مجدل شمس» در مناطق تحت اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان، دست کم 12 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند. کشته شدگان نوجوانانی بودند که در یک زمین فوتبال در حال بازی بودند. اسرائيل حزب‌الله لبنان را مسئول این حمله دانست. (یورونیوز فارسی، 27 جولای 2024) 


اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در تهران کشته شد 

خبرگزاری تسنیم صبح چهارشنبه 31 ژوئیه/جولای 2024 به نقل از سپاه پاسداران از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران خبر داد. روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد محل اقامت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسیِ گروه تروریستی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه هنیه و یک نفر از محافظان او کشته شدند. سپاه زمان این رخداد را بامداد روز چهارشنبه و مکان آن را محل اقامت هنیه در تهران ذکر و اعلام کرد که محل اقامت او و محافظش مورد اصابت قرار گرفته است. در پی اعلام کشته شدن هنیه در تهران، گروه حماس نیز کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی خود را تسلیت گفت. حماس عامل کشته شدن رئیس دفتر سیاسی خود در تهران را اسرائیل معرفی کرد. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران به سر می‌برد. ارتش اسرائیل تاکنون به طور رسمی مسئولیت کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر گروه تروریستی حماس را بر عهده نگرفته است. در پی کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد. (صدای آمریکا، چهارشنبه31 جولای 2024) 


تهدید ایران به انتقام-گیری نظامی از اسراییل 

رسانه های غربی به نقل از مقامات اسراییلی و آمریکایی میگویند به احتمال زیاد ایران روز دوشنبه 5 اگوست 2024 برای دومین بار به اسراییل حمله نظامی خواهد کرد. (نشریه «دِ ویک»، 04 اگوست 2024) 



(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 05 اگوست 2024) 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر