سه‌شنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۴

تصحیح یک گفته ی اشتباه در "پرگار" بی بی سی


تصحیح یک گفته ی اشتباه در برنامه "پرگار" بی بی سی درباره "تکثرگرایی فرهنگی" که هفته ی پیش برای اولین بار از تلویزیون پخش شد:

امروز یکی از آشنایانم به من گفت که معلمی را می شناسد که در مدرسه کار میکند و حجاب دارد. این باعث شد که در این رابطه یک جستجو در اینترنت بکنم. جریان از این قرار است که در سال 2003 دادگاه قانون اساسی آلمان حکمی در رابطه با حجاب صادر کرد که در واقع شکل ممنوعیت حجاب را نداشت، ولی با این حکم تصمیم گیری در مورد حجاب معلمان به عهده ی ایالت ها گذاشته شد و خیلی از ایالت ها همانطور که گفته بودم حجاب معلمان و اصولا هر گونه سمبل مذهبی در مدارس را ممنوع اعلام کردند.

ولی یک سال پیش، یعنی در ژانویه 2015، دادگاه نامبرده که بالاترین مرجع قانونی در آلمان هست، در آن حکم تجدید نظر کرد و اعلام کرد که ایالت ها از این پس مختار نیستند حجاب معلمان را ممنوع کنند، بلکه فقط خود مدارس می توانند چنین کاری را بکنند، آن هم فقط در صورتی که عده ای از پدر و مادرها یا دانش آموزان بزرگتر مخالف حجاب معلم در مدرسه شان باشند و اینطوری آرامش مدرسه به هم زده شود.

متاسفانه من اصلا از این حکم جدید خبردار نشده بودم و نمی دانستم که ممنوعیتی که در بسیاری از ایالت ها وجود داشت، برداشته شده. با پوزش.

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر