دوشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۵

آلمانی ها در هفته حدود چهار ساعت مطالعه می کنند


طبق جدیدترین آماری که توسط "اداره ی فدرال آمار آلمان" منتشر شده، افرادی که در آلمان زندگی می کنند، در اوقات فراغت خود به طور متوسط سه ساعت و 45 دقیقه در هفته مطالعه می کنند. نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که این نرخ مطالعه فقط مربوط به اوقات فراغت افراد است، یعنی مطالعاتی که سر کار یا در مدرسه و دانشگاه انجام می گیرد، در این آمار حساب نشده.

افراد مسن بالای 65 سال بیش از بقیه در اوقات فراغت خود مطالعه می کنند، 6 ساعت و 45 دقیقه در هفته، که این ناشی از این است که اکثر آنها بازنشسته هستند و کار نمی کنند، یعنی اوقات فراغت آنها طولانی تر از سایرین است. از همه کمتر گروه سنی 18 تا 29 سال در اوقات فراغت خود مطالعه می کند، یک ساعت و نیم در هفته، که این می تواند ناشی از این باشد که در این سنین بسیاری از افراد مشغول آموزش دیدن هستند، یا در دانشگاه یا در دوره های آموزشی و باید وقت زیادی را صرف مطالعات غیرشخصی کنند.

در سنین 45 تا 64 سال افراد به طور متوسط چهار ساعت در هفته در اوقات فراغت خود مطالعه می کنند. گروه های سنی 10 تا 17 سال و 30 تا 44 سال دو ساعت و نیم از اوقات فراغت خود را به مطالعه اختصاص می دهند.

بیشترین وقت مطالعه برای خواندن روزنامه ها و نشریات صرف می شود (یک ساعت و 24 دقیقه در هفته). برای مطالعه ی کتاب حدود 49 دقیقه در هفته وقت گذاشته می شود. خواندن بروشور، کاتالوگ، دستور استفاده ی لوازم گوناگون یا دارو نیز در این آمار به حساب آمده.


گزارشی کوتاه در این رابطه به زبان آلمانی

 .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر