شنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۴

اینها مسلمانانِ "معتدل" هستند؟!


"شورای مرکزی مسلمانان در آلمان" (Zentralrat der Muslime in Deutschland) یکی از مهمترین نهادهای اسلامی در آلمان است که در آن ترکها، مراکشی ها، آلمانی ها، آلبانیایی ها، ایرانی ها، آفریقایی ها و بوسنیایی های مسلمان فعالیت دارند. این نهاد در بسیاری زمینه ها با دولت آلمان همکاری دارد و از طرف دولت آلمان به عنوان نماینده و سخنگوی مسلمانان آلمان شناخته می شود. همکاری این نهاد با دولت آلمان و حضور چشمگیر آن در رسانه های آلمان باعث شده که خیلی ها فکر کنند این نهاد دیدگاهی معتدل را در رابطه با اسلام نمایندگی می کند. نگاهی به وبسایت این نهاد ولی خلاف این را اثبات می کند. در اینجا برخی دیدگاه های این نهاد که در وبسایت آن در بخش "پرسش ها و پاسخ ها" آمده، به طور خلاصه نقل می شود:

- سفرهای دسته جمعیِ مدارس که طبق قوانین آلمان شرکت همه ی دانش آموزان در آن اجباری ست، از نظر "شورای مرکزی مسلمانان در آلمان" برای هر دانش آموز مسلمانی مناسب نیستند، چرا که در این سفرها ممکن است دانش آموزان الکل بنوشند و یا با یکدیگر تماس جنسی داشته باشند. فقط اگر والدین مطمئن باشند که فرزندشان حرکتی خلاف موازین اسلامی نخواهد کرد، می توان دانش آموز را به این سفرها فرستاد.

- مردان مسلمان باید از سن بلوغ در نماز جمعه ی مساجد شرکت کنند. پسران دانش آموز نیز چنین وظیفه ای دارند. بهترین راه این است که پسران دانش آموز از معلم خود بخواهند که جمعه ها به جای مدرسه به مسجد بروند و ساعات درسی را که از دست داده اند، روزی دیگر پُر کنند. اگر معلم با چنین پیشنهادی موافق نباشد، دانش آموز مذکر موظف است هر سه هفته یکبار جمعه به مدرسه نرود و بجای آن در نماز جمعه شرکت کند، چرا که اگر او سه بار پُشت سر هم در نماز جمعه شرکت نکند، مرتکب گناهی بزرگ شده است.

- زنان مسلمان باید روسری سر کنند.

- مسلمانان فقط وقتی می توانند موسیقی گوش دهند که متن ترانه غیراسلامی نباشد "و مثلا مربوط به زیبایی یک کشور یا جهان، زیبایی خدا، نقد اجتماعی و امثالهم باشد".

- از مسلمانان انتظار می رود که "هفت هشت فرزند" داشته باشند، ولی فقط در صورتی که بتوانند همه شان را طبق موازین اسلامی تربیت کنند.

- مسلمانان اجازه ندارند عیدهای مسیحی را جشن بگیرند. (این حرف لابد به این معنی ست که مثلا در کریسمس هم اجازه ندارند به فرزند خردسال شان هدیه بدهند.)

- بر خلاف مردان مسلمان، زنان مسلمان اجازه ندارند با فردی غیرمسلمان ازدواج کنند، چرا که پس از ازدواج قادر نیستند آزادانه احکام اسلامی را اجرا کنند و حقوقی را که به عنوان یک زن مسلمان در زناشویی دارند، از دست خواهند داد!

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر