پنجشنبه، فروردین ۰۴، ۱۴۰۱

آیا ساعت یازده شب، بعدازظهر است؟!


من چون از این سیستم جدید زمان-گذاری در اروپای مرکزی خیلی عصبانی ام (با پوزش!)، الان تصمیم گرفتم از این به بعد در نوشته هایم از سیستم نامگذاری ساعت در کشورهای انگلیسی-زبان استفاده کنم. البته اون هم اگر آدم بخواد از مخففش استفاده نکنه، زیاد جالب نیست، چون از ساعت 12 شب تا 12 ظهر رو میگن "قبل از ظهر"، از ساعت 12 ظهر به بعد تا 12 شب رو میگن "بعد از ظهر". برای همین سعی میکنم تا زمانی که متخصصین سایر کشورها پیشنهادی ارائه نداده اند، از یک سیستم من-درآوردی استفاده کنم و مثلا از 12 شب به بعد -  که شروع "روز" جدید است - تا ساعت چهار "صبح" را بنویسم "ساعت ... قبل از صبح" و برای بقیه ساعات اگر لازم بود از همان کلماتی که هست – صبح، ظهر، بعد-از-ظهر، عصر، شب – استفاده کنم. اگر شما هم نظری دارید، دریغ نفرمایید. 


تاریخ اولین انتشار در فیسبوک: 21 مارچ 2022، ساعت 2 قبل از صبح به وقت آلمان. تاریخ انتشار در این وبلاگ: 24 مارچ 2022. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر