جمعه، اردیبهشت ۰۹، ۱۴۰۱

خواسته های "پرولتریایی" (گزارشِ قیمتها در غرب)


نماینده ی یک سندیکای کارگری در آلمان در مذاکرات با صاحبانِ چند کارخانه ی تولیدی در کنار یکسری خواسته های کلی همچنین خواستار پایین آوردنِ قیمتِ کنسرو لوبیا-قرمز با سُس "چیلی" از یک یورو و بیست سنت به فقط بیست سنت شده بود (منبع: فِیک نیوز، آوریل 2022). در پاسخ، صاحب کارخانجاتِ مربوطه به ایشان لیستِ قیمتهای یکسری مواد غذایی را ارائه نموده بود، از جمله: انواع گوشت قرمز تازه و پاک-شده و خُرد-شده کیلویی بین سه تا پنج یورو، انواع همان گوشت به شکلِ چرخ-شده و تازه کیلویی بین سه تا چهار یورو، انواع برنجِ نپخته کیلویی دو تا چهار یورو، انواع میوه-جات و سبزیجاتِ تازه (خواهشمندم اصلاً اسمش رو نبرید! یعنی بیخیالِ قیمت! خیلی حسودیتان میشود!)، انواع ماکارونیِ نپخته کیلویی بین هشتاد سنت تا دو و نیم یورو، انواع سیب-زمینی تازه کیلویی بین هفتاد سنت تا نود سنت، انواع سیب-زمینیِ یخ-زده و نپخته آماده برای سرخ کردن یا توی فِر گذاشتن کیلویی بین سی سنت تا پنجاه سنت (منبع: شاهدانِ عینی). 

نماینده ی سندیکا در پاسخ گفته بود که ما وقت نداریم غذا بپزیم و باید کنسرو بخوریم. نماینده ی آن کارخانه ی نامبرده در پاسخ گفته بود که ولی شما باید به فکر سلامت تان هم باشید. همچنین به فکر محیط زیست، زیرا که قوطی های کنسرو آنگونه که نمایندگان جریانات طرفدار محیط زیست میگویند برای محیط زیست خوب نیست. نماینده ی سندیکا جواب داده بود که ما متاسفانه وقت نداریم به فکر سلامت مان باشیم، چون سخت مشغول تدارکات انقلابات می باشیم. نماینده ی کارخانه داروجات در پاسخ گفته بود ما حاضر نیستیم نرخ داروجات و بیمه-جات و سایر چیزجاتِ بهداشت و سلامت را از این هم پایین-تر بیاوریم. بروید فکری بحال علم و دانش پزشکی خود بکنید، ابله ها! نماینده ی وزارت علوم گفته بود، پس ما کل وزارت علوم را میدهیم دست جریان طرفدار نماینده ی سندیکای نامبرده. خلاصه بحث را به همین شکل ساعتهای طولانی آنقدر ادامه داده بودند تا همگی داشتند از گشنگی و تشنگی بیهوش میشدند. 

آخرش زنِ یکی شان زنگ زد و گفت خاک بر سر همه تان! سر یک کنسرو لوبیا-قرمز با سس "چیلی" و قیمت یک یورو و بیست اینقدر بحث میکنید؟! یک کنسرو لوبیا-سفید بدون سس و حتی تقریباً بدون نمک، ولی بجاش با کمی هویج و کمی سبزیجات و کلی آب، فقط پنجاه سنت است. تازه قوطی ش دو برابر قوطی آن کنسرو لوبیا-قرمز سس-دار است. [قرمز: چهارصد گرم، سفید: تقریباً یک کیلو.] 

اینجا بود که نماینده ی احزاب طرفدار محیط زیست با لنگه کفش خواباند بر سر آن همسر گرامیِ یکی از سایر نمایندگانِ حاضر در جلسه. 

با پوزش و با احترام، آلمان، پنجشنبه 28 آوریل 2022. 
(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 29 آوریل 2022) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر