دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۴۰۲

حمله با چاقو در فرانسه به شش نفر از جمله چهار کودک


در جریان حمله یک مرد مسلح به چاقو در شهری در شرق فرانسه شش نفر که چهار تن از آنها کودک هستند مجروح شدند. حال سه نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. 

مرد 31 ساله‌ای که مظنون به انجام این حمله است بازداشت شد. الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه بعدازظهر پنجشنبه در محل حادثه حضور یافت. او ضمن ابراز همدردی با قربانیان گفت که مردی که به ظن انجام این حمله بازداشت شده است یک پناهنده سوری است. او پناهندگی خود را از سوئد دریافت کرده است. 

انگیزه مرد مظنون به انجام این حمله مشخص نیست اما به نظر نمی‌رسد که این حمله جنبه «تروریستی» داشته باشد. بنا به گزارش‌ها یکی از کودکان زخمی‌شده اهل بریتانیا است. این در حالی است که گزارش‌هایی از مجروح شدن یک کودک هلندی یا آلمانی نیز منتشر شده است. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در پلیس گزارش داده است که فرد مظنون پناهنده‌ای سوری و متولد سال 1991 است که پیش از این به مدت ده سال در سوئد زندگی میکرده است. 

نمایندگان مجلس ملی فرانسه در پی این حادثه، در همایش روز پنجشنبه خود یک دقیقه سکوت اعلام کردند. امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی این حمله را «بی‌وجدانی مطلق» نامید و نوشت: «حمله امروز صبح، بی‌وجدانی مطلق بود. ملت فرانسه در شوک به سر میبرد. اذهان ما تماما با مجروحان و خانواده‌هایشان است و واحد‌های اورژانس بسیج شده‌اند». 

از سوی دیگر دادستان منطقه که بعدازظهر پنجشنبه به همراه نخست‌وزیر فرانسه با خبرنگاران گفتگو کرد گفت که عامل حمله با چاقو در بازداشت به سر میبرد و مجروح نشده یا به طور سطحی زخمی شده است. رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند که عامل این حمله هنگام درخواست پناهندگی خود را از «مسیحیان سوریه» معرفی کرده است. بنا به همین گزارش‌ها وی در جریان حمله یک متن دعای مسیحی همراه داشته است. 

به گفته نخست‌وزیر فرانسه نهادهای امنیتی اطلاعی از عامل حمله نداشتند و سابقه‌ای در زمینه سلامت روانی او نیز در دست نیست. 

(یورونیوز فارسی، پنجشنبه 08 ژوئن 2023) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر