شنبه، مرداد ۱۴، ۱۴۰۲

100هزار امضا در حمایت از آزادی شهروند فرانسوی زندانی در ایران


کمیته حمایت از لوئی آرنو، فرانسوی بازداشت شده در ایران می‌گوید طی دو هفته بیش از 100هزار امضا در حمایت از او جمع‌آوری کرده است. این شهروند فرانسوی که از سپتامبر سال گذشته در ایران زندانی شده همچنان سرنوشت نامشخصی دارد و مشخص نیست چه زمانی می‌تواند ایران را ترک کند. کمیته حمایت از آرنو روز چهارشنبه اعلام کرد که در طومار آنلاینی که از 16 ژوئیه به راه افتاده تا کنون 101هزار و 319 امضا جمع آوری شده و از دولت فرانسه خواسته شده برای آزادی آرنو اقدامات لازم را شدت بخشد. 

لوئی آرنو، 35 ساله، در ژوئیه 2022 برای سفر مسیر خود را آغاز و از کشورهای ایتالیا، یونان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان عبور کرد. او به همراه چند همسفر خود از کشورهای لهستان، ایران و ایتالیا وارد ایران شد، اما در 28 سپتامبر از سوی مقام‌های ایرانی بازداشت شدند. 

گروه حمایت از آقای آرنو می‌گوید دلیل بازداشت او مشخص نیست و باید هرچه سریعتر این شهروند فرانسوی آزاد شود. همچنین در این بیانیه آمده است که در حالی که هموطنان اروپایی وی از آن زمان آزاد شده اند، لوئي همچنان در زندان اوین نگهداری می شود، بدون اینکه اتهامات او به صورت مشخص تعیین شود. 

در سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران بیش از دهها تن از اتباع غربی را بازداشت کرده است و فقط در مقابل آزادی زندانیان خود در کشورهای اروپایی به آنها اجازه خروج از زندان و ترک ایران را داده است. 

(برگرفته از گزارش نوشتاری یورونیوز فارسی، 02 اگوست 2023) 


05 اگوست 2023 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر