شنبه، مرداد ۱۴، ۱۴۰۲

نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی: خارجی‌ها در آلمان جزو «ناشادترین و تنهاترین» مهاجران جهان هستند


نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی نشان می‌دهد که هر چند شهروندان خارجی در آلمان از وضعیت بازار کار و کیفیت خدمات راضی هستند، با این حال خود را «تنها» و «ناشاد» احساس می‌کنند. در یک نظرسنجی بین‌المللی که راجع به رضایت شهروندان خارجی ساکن کشورها انجام شده است، آلمان در میان 53 کشور رتبه 49 را به دست آورده است. 

موسسه اینتر-نیشنز (InterNations) که بزرگترین انجمن اتباع خارجی جهان به شمار می‌رود، در نظرسنجی سالانه خود تحت عنوان «Expat Insider 2023» نظر بیش از 12 هزار پاسخ‌دهنده از 171 ملیت در 53 کشور جهان را در مورد تجربیات زندگی و کار در خارج از زادگاه خود جویا شده است. 

این نظرسنجی به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود و تجربیات پاسخ‌دهندگان درباره کیفیت زندگی خود، سهولت در استقرار در مکان تازه، کار در خارج از کشور، امور مالی شخصی، و شاخص ضروریات مهاجر (شامل مسکن، کارهای اداری، زبان و زندگی دیجیتال) پرسیده می‌شود. 

آلمان همچنین در شاخص سهولت استقرار، امتیاز ضعیفی را کسب کرده است. این شاخص به درک شهروندان خارجی از پیدا کردن دوستان محلی، آسان بودن دوستیابی و میزان استقبال از آنها به عنوان یک خارجی می‌پردازد. هرچند از هر سه خارجی یک نفر می‌گوید که دوستی محلی دارد، با این حال بیش از نیمی از خارجی‌ها اظهار داشته‌اند که یافتن دوستان محلی دشوار است. سه نفر از هر ده پاسخ‌دهنده نیز گفته‌اند که مردم آلمان نسبت به خارجی‌های ساکن رفتار دوستانه‌ای ندارند. از هر سه خارجی یک نفر نیز گفته است که در آلمان احساس راحتی نمی‌کند. این مسئله سبب شده است تا در رتبه‌بندی نهایی آلمانی‌ها با کسب جایگاه پنجاهم، در میان 5 کشوری قرار گیرند که کمترین میزان صمیمیت با افراد خارجی در آن‌ها رواج دارد. 


برگرفته از گزارش نوشتاری یورونیوز فارسی، 13 جولای 2023 

(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 05 اگوست 2023) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر