شنبه، مرداد ۱۴، ۱۴۰۲

بیش از یک میلیون زن هندی ظرف سه سال ناپدید شدند


بر اساس داده‌های تازه منتشر شده از سوی وزارت داخله هند، بین سال‌های 2019 تا 2021 میلادی بیش از یک میلیون و 300 هزار زن در هند مفقود شده‌اند. فقط نزدیک به نیم میلیون نفر از این افراد در سال 2021 ناپدید شدند. 

دلایل متعددی در رابطه با این آمار تکان‌دهنده و ناپدید شدن زنان در هند ذکر می‌شود، از جمله قاچاق برای ازدواج اجباری، کارهای خانگی، استثمار جنسی. اداره ملی ثبت جرائم در هند همچنین «بیماری‌های روانی، سوء ارتباط، ماجراجویی‌های غلط، خشونت‌های خانگی و جنایت» را به عنوان برجسته ترین دلایل ناپدید شدن زنان در پرجمعیت‌ترین کشور جهان ذکر کرده است. اداره ملی ثبت جرائم هند در گزارش قبلی خود در سال 2019 میلادی در مورد زنان و کودکان ناپدید شده در هند آورده بود که «برخی از جوانان به دلیل شرایط غیرقابل تحمل سوء استفاده و بدرفتاری از خانه فرار می کنند». همین امر باعث می‌شود تا «آن‌ها در برابر قاچاق انسان، خشونت، اعتیاد به مواد مخدر، فحشا و سایر خطرات بهره‌کشی و مشارکت در جنایت آسیب‌پذیر شوند... بسیاری از افراد ناپدید شده نیز با پایان غم‌انگیزی مانند قتل، خودکشی یا تصادف روبرو شدند و بسیاری درنهایت قاچاق شده‌اند». 

دولت هند برای مبارزه با جنایات گسترده علیه زنان تدابیر ویژه‌ای را به اجرا گذاشته است؛ از جمله ایجاد شماره تلفنی مختص زنان قربانی این جنایات در سال 2012 و راه اندازی پایگاه داده‌های ملی مجرمان جنسی در سال 2018 میلادی. با این حال فعالان حقوق زنان در هند معتقدند که اقدامات موجود کافی نیست. 


برگرفته از گزارش نوشتاری یورونیوز فارسی، یکم اگوست 2023: 

https://parsi.euronews.com/2023/08/01/over-a-million-indian-women-disappeared-within-three-years

 


(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 05 اگوست 2023) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر