یکشنبه، خرداد ۰۶، ۱۴۰۳

واکنش چهره‌های سیاسی به مرگ رئیسی – رضا پهلوی: او جلاد خامنه‌ای و خمینی بود


شماری از چهره‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار خبر مرگ ابراهیم رئیسی در پی سقوط هلیکوپتر در ارتفاعات آذربایجان شرقی، او را «جلاد و کارگزار خمینی و خامنه‌ای» دانستند که هرچند «از محاکمه عادلانه جست» اما خبر مرگش «خوشحالی فراوانی برای مردم به وجود آورد». 

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ابراهیم رئیسی را «جلاد خمینی و خامنه‌ای و کارگزار آنها در سرکوب و فساد و ترور» نامید که «سیاست‌های رژیم در عرصه داخلی و خارجی با مرگ او تغییر نخواهد کرد» و جایگزین او «از دل یک سیرک انتخاباتی دیگر بیرون خواهد آمد». 

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام که روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 (20 مه 2024) در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده، با اشاره به شادمانی «ملت ایران و به‌ویژه خانواده‌های قربانیان سیاسی» از مرگ رئیسی، گفت: «شاید تنها افسوسشان این است که او سقوط جمهوری اسلامی را ندید و برای جرم و جنایت‌هایش محاکمه نشد». 

به گفته او، «ابراهیم رئیسی یک جنایتکار علیه بشریت و یکی از بی‌رحم‌ترین و بدنام‌ترین سرکردگان رژیم جمهوری اسلامی بود» که «از همان نخستین سال‌های روی کار آمدن این رژیم، در کسب و کار مرگ و اعدام و جنایت بود، و دستانش آغشته به خون هزاران هزار ایرانی». 

شاهزاده رضا پهلوی همچنین با تأکید بر این که «ملت ما به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی که ایران را اشغال کرده راضی نخواهد شد»، افزود که ایرانیان «با قدرت و همبستگی افزون‌تر به مبارزه با رژیمی که هر روز ضعف و چند دستگی‌اش آشکارتر می‌شود» ادام خواهند داد. 


گزارش کامل صدای آمریکا، به همراه واکنش های حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، نازنین افشین جم، امیرحسین اعتمادی، سارا راویانی، حزب ایران نوین، سازمان اتحادیه ملی برای دموکراسی، 20 مه 2024: 

https://ir.voanews.com/a/reaction-political-figures-raisi-reza-pahlavi/7619662.html



تاریخ انتشار در این وبلاگ: 26 می 2024 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر