شنبه، شهریور ۰۶، ۱۴۰۰

امیر ممبینی مخالفین اسلام را تهدید به زندان در اروپا میکند

آقای امیر ممبینی (مقیم سوئد)، از اعضای بالارتبه ی سازمان فداییان اکثریت، در نوشته ای که امروز در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده مخالفین اسلام را تهدید به تعقیب قانونی و زندانی شدن در اروپا کرده است. 

ایشان در آغاز مطلب خود با تیتر «حکم تهدید و تحقیر گروهی مردم در قوانین کیفری کشورهای اروپای غربی» می نویسد که تحقیر اعتقادات دیگران در کشورهای اروپایی جرم است و مرتکبین به زندان محکوم می شوند، «تا سقف حداکثر دو سال». 

در ادامه ایشان می نویسد: 

«بر این پایه، کسانی که تبلیغات نژادی میکنند یا (!) اسلام (!) و مسلمانان را توهین و تحقیر میکنند و خواهان حذف آنها هستند، در خاک اروپا قابل تعقیب هستند و با اندکی پیگیری محکوم به زندان خواهند شد.» (علامتهای تعجب در پرانتز از من است؛ آ.س.)

«ایرانیانی که تحت تأثیر نقشه های سری مشغول منفور کردن مردم خود هستند چنانچه بهوش بیایند از حقارت کرده خود سربلند نمیکنند. طالبان و داعش و بوکوحرام و بسیاری از اینگونه را خود قدرتهای بزرگ درست کردند و آقای ترامپ و خانم کلینتون و اسناد منتشر شده نشان میدهند که اینها اقدام دینی نبوده بلکه اقدام سیاسی بوده است.»

در پایان ایشان از دیگران خواسته است «هوشیار باشند و اعصاب خود را کنترل کنند».


نوشته ی ایشان به طرز عجیبی نشان از یک نوع همخوانی در ارکستری جدید دارد که پیش درآمدش را  آقای فرخ نگهدار (از رهبران سازمان فداییان اکثریت) در آستانه ی آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران (18 ژوئن 2021) ساخته بود، با انتشار مطالبی در توییتر مانند دعوت مردم به تایید گرفتن از خدا که به چه کسی رای بدهند و کتابهای مارکس و قرآن را آیات آسمانی دانستن:

فرخ نگهدار در توییتر، 11 ژوئن 2021: «از عزیزانی که خدا ترسند و میخواهند روز جمعه به ابراهیم رئیسی رای دهند عاجزانه استدعا دارم که در خلوت خود شمه‌ای از کارهای او را به یاد آورند و قصد خود را با خدای خود در میان گذارند. و فقط هرگاه ندا شنیدند که امر خیر و حاجت استخاره نیست آن نام را بر برگه رای بنویسند.»

فرخ نگهدار در توییتر، 20 ژوئن 2021: «باور کنیم که همه آیات آسمانی، چه از زبان محمد شنیده شود یا مارکس یا حافظ همه و همه آموزه های تمدن بشری‌اند و هر یک به جای خویش نیکو.»

لینک مطلب آقای امیر ممبینی:

https://www.facebook.com/mombini/posts/10226069814312998

شنبه، 28 اگوست 2021

پی نوشت:

آقای امیر ممبینی ساعاتی پس از انتشار مطلبش با هجوم کامنتهای انتقادی و واکنش های نوشتاری کاربران ایرانی فیسبوک مواجه شد. برخی در کامنت های خود ایشان را مطلع ساختند که در کشورهای غربی که دمکراسی و آزادی بیان وجود دارد، نمیتوان هیچ فردی را به جرم توهین به مقدسات دینی یا ایدئولوژیک یا سیاسی به دادگاه کشاند و به زندان انداخت، و به مواردی چون انتشار کاریکاتورها و مطالب ضد اسلام و ضد سایر ادیان در دانمارک و نشریاتی چون "شارلی ابدو" در فرانسه اشاره کرده بودند.

آقای ممبینی پس از چند ساعت که متوجه شدند جو عمومی اصلا برای انتشار مطلبی که نوشته بودند، مساعد نبوده، نوشته خود و جملات متن را کاملا تغییر دادند و نوشته ای کاملا جدید را جای نوشته ی قبلی خود گذاشتند، بدون اینکه اشاره ای به این کنند که متن را تغییر داده اند. حتی عکسی را که همراه مطلب خود منتشر کرده بودند، بدون هیچگونه اشاره حذف کردند و ویدئویی به زبان فارسی را از یوتیوب (همراه با عکس اش) با آن جایگزین کردند که درباره برخورد صربستان با مسلمانان بود.

امروز صبح ایشان نوشته خود را به کل از صفحه فیسبوک خود حذف کردند. حالا شاید بعدا تصمیم بگیرند مطلبی از آن دومی هم جدیدتر و دستکاری تر شده جای آن بگذارند، باز هم بدون هیچگونه اشاره به تغییر متن اصلی که منتقدین و مخالفین به آن لینک داده اند.

در رابطه با عکسی که ایشان برای مطلب شان انتخاب کرده بودند و من هم آن را همراه نوشته خودم در فیسبوک و وبلاگم آورده ام، برخی به درستی انتقاد کرده بودند که عکس دروازه یک اردوگاه مرگ نازیها برای چنین مطلبی مناسب نیست و از من هم بطور غیرمستقیم خواسته بودند آن عکس را حذف کنم. ولی از آنجا که بسیاری کاربران ایرانی در فیسبوک انتخاب چنین عکسی را توسط آقای امیر ممبینی نشانه ای از عدم درک و شناخت آقای ممبینی از واقعیات و از اسلام سیاسی و نازیسم و فاشیسم دانسته بودند، من نیز تصمیم گرفتم عکسی را که ایشان انتخاب و منتشر کرده بودند، همچنان در مطلب انتقادی خود نگه دارم. (برای نمونه، کاربری نوشته بود: «جالب است که تصویری از اردوگاه آشویتس در پست گذاشته، گویا فراموش کرده که آن کشتار میلیونی را فاشیسم رقم زد و مدل اسلامیش هم قدرت آلمان هیتلری را بیابند، روی نازیسم را سفید خواهند کرد.»)

آزاده سپهری، کلن/آلمان، یکشنبه، 29 اگوست 2021


آدرس صفحه ی فیسبوک آقای امیر ممبینی:

https://www.facebook.com/mombini

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر