یکشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۴۰۳

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود



سلمان رشدی در یک مصاحبه تلویزیون از کابوس وحشتناکی که پیش از حادثه سوءقصد به جان وی در سال 2022 دیده بود، پرده برداشت. 

نویسنده 76 ساله کتاب «آیات شیطانی» که دو سال پیش حین سخنرانی در یک محفل ادبی با چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت می‌گوید چند شب پیش از آن واقعه خواب دیده بود مردی با نیزه در یک «آمفی‌ تئاتر» به وی حمله می‌کند. 

سلمان رشدی در اولین مصاحبه تلویزیونی پس از آنکه سال 2022 بر اثر ضربات چاقو در جریان یک حمله به شدت مجروح شد از جزئیات خواب عجیب خود چند شب قبل از این واقعه پرده برداشت. 

این نویسنده مشهور لحظاتی قبل از سخنرانی در مؤسسه چاتاکوا در ایالت نیویورک، هدف حمله با چاقو قرار گرفت و به شدت مجروح شد، به طوری که بینایی چشم راست خود را از دست داد. 

روح الله خمینی، رهبر وقت ایران در سال 1989، پس از انتشار کتاب «آیات شیطانی» که بسیاری از مسلمانان آن را کفر‌آمیز می‌دانستند، فتوای مرگ سلمان رشدی را صادر کرد. 

این نویسنده بریتانیایی-هندی‌تبار که مدعی است با حدود شش مورد سوءقصد جدی به جانش روبرو بوده، پیش از حمله قرار بود در آن مراسم در خصوص آزادی بیان سخنرانی کند. 

رشدی قرار است روز 21 آوریل در چارچوب بخشی از مجموعه رویدادهای فصل مرکز فرهنگی ساوث‌بانک در لندن با محوریت «ادبیات و آثار شفاهی»، در خصوص کتاب جدید خود و نیز ماجرای سو‌ء قصد به جانش سخنرانی کند. 


بخشی از گزارش یورونیوز فارسی منتشرشده در تاریخ 15 آوریل 2024: 

https://parsi.euronews.com/2024/04/15/what-did-salman-rushdie-dream-about-a-few-days-before-she-was-stabbed



تاریخ انتشار در این وبلاگ: 28 آوریل 2024 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر