جمعه، دی ۳۰، ۱۴۰۱

وقتی اصلِ رای دادن را محکوم میکنند


بعد از امضا کردنِ پتیشن (یا طومار) حمایت از آقای رضا پهلوی سری به یوتیوب زدم و چند ویدئو از بحث بین مخالفین و طرفداران طومار مربوطه را نگاه کردم. اول اینکه، نزدیک بود سکته کنم. دوم، حالت تهوع شدید گرفته بودم. سوم، از حرکت خودم و امضای طومار نامبرده دچار وحشت شدید شده بودم. چهارم، اصولاً از هرگونه رای دادن و اعلام حمایت دچار وحشت شده بودم. خلاصه فقط میتوانم بگویم دم همه ی ایرانیان گرم، که اینقدر در جهت ترویج فرهنگ دمکراسی می کوشند، بطوری که آدم حتی از یک رای دادن هم اینقدر دچار وحشت میشود. 

به هر صورت، من از هرگونه امکان رای دادن استفاده خواهم کرد. البته اگر به نظر خودم فایده ای داشته باشد. مثلاً من با تابعیت آلمانی ام تاکنون در انتخابات منطقه ای شرکت نکرده ام، ولی از وقتی تابعیت آلمانی گرفتم، در همه انتخابات سراسری شرکت کرده ام. و یکبار حتی به حزب خانم مرکل رای دادم. با اینکه نه چندان از آن حزب و سیاستهایش خوشم می آمد، نه از خود خانم مرکل. و حتی علیرغم اینکه می دانستم خانم مرکل در دوران حکومت کمونیسم در آلمان شرقی وزیر پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی در بین مردم) بوده است. والله فکر نکنم رای دادن به رضا پهلوی برای ایران، بدتر از رای دادن به خانم مرکل برای آلمان باشد. به هر صورت، خدا همه تان را عاقبت به خیر کند، با رای من یا بدون رای من 😃 


(جمعه، 20 ژانویه 2023) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر