سه‌شنبه، بهمن ۱۲، ۱۴۰۰

همکاری دولت هامبورگ با جمهوری اسلامی جهت تعیین سیاستهای داخلی آلمان


عکس: محمد-هادی مفتح،
 رئیس "مرکز اسلامی هامبورگ" که توسط دولت جمهوری اسلامی اداره می شود.

بنا به گزارش نشریه ی آلمانی «بیلد» دولت ایالت هامبورگ که از سال 2011 مجددا در دست حزب سوسیال دمکرات و حزب سبزها است، در تصمیمی جدید ترکیب "کمیته ی رسیدگی به امور جوانان در هامبورگ" را تغییر داده و نمایندگان چند مرکز اسلامی در آلمان را بر کرسی سیاستگزاران این کمیته نشانده است. "مرکز اسلامی هامبورگ" نیز که توسط دولت ایران اداره می شود و سالهاست به عنوان یک مرکز خطرناک تحت کنترل سازمان امنیت آلمان است، از جمله مراکزی ست که به دلیل عضویت در یک اتحادیه سراسری مراکز اسلامی به نام "شورا" میتواند رسما در تعیین سیاستهای دولت هامبورگ در امور جوانان نقش داشته باشد. 

با اینکه "مرکز اسلامی هامبورگ" ادعا بر عدم وابستگی خود به دولت ایران دارد، ولی سازمان امنیت ایالت هامبورگ اسنادی به دست آورده است که به وضوح وابستگی این مرکز به دولت ایران را اثبات می کند، از جمله چندین نامه ی رسمی خامنه ای به رئیس این مرکز، محمد-هادی مفتح، که در نامه ها از وی به عنوان نماینده ی "رهبر انقلاب" نام برده شده است. 

نشریه ی آلمانی "بیلد" چند ماه پیش نیز در گزارشی افشا کرد که دولت ایالت هامبورگ (ائتلافی از حزب سوسیال دمکرات و حزب سبزهای ایالت هامبورگ) لایحه ای را به رای نمایندگان پارلمان هامبورگ گذاشته که در آن پیشنهاد داده است نمایندگان همین چند مرکز اسلامی که "مرکز اسلامی هامبورگ" عضو یکی از آنهاست ("شورا")، به عضویت کمیته ی نظارت بر رادیو-تلویزیون دولتی ایالت هامبورگ (ان.د.ار.) درآیند و در تعیین سیاست ها و برنامه های رادیو-تلویزیون دولتی "ان.د.ار." نقش ایفا کنند. یکی از نمایندگان حزب دمکرات مسیحی آلمان در مصاحبه با نشریه بیلد و در انتقاد به این لایحه گفته است که در آلمان حتی کلیسا هم این تعداد نماینده در کمیته ی نظارت بر رادیو-تلویزیون دولتی ندارد. دولت هامبورگ قصد داشت یک نماینده از سه مرکز اسلامی، یعنی مجموعا سه نماینده  از مراکز اسلامی را بر کرسی نظارت کنندگان و سیاستگزاران رادیو-تلویزیون دولتی "ان.د.ار." بنشاند.


توضیحی تکمیلی (آ.س.): 

صدراعظم (=نخست وزیر) کنونی آلمان، اولاف شولتز، عضو حزب سوسیال دمکرات، از سال 2011 تا 2018 شهردار شهر/ایالت هامبورگ بود. (هامبورگ و برلین با اینکه شهر هستند، هر دو ایالت هم هستند.)

نتیجه ی انتخابات پارلمان ایالت هامبورگ در سال 2020: حزب سوسیال دمکرات 39 درصد، حزب سبزها 24 درصد، حزب چپ (کمونیست) 9 درصد، حزب دمکرات مسیحی 11 درصد. 

نتیجه ی انتخابات پارلمان ایالت هامبورگ در سال 2015: حزب سوسیال دمکرات 46 درصد، حزب سبزها 12 درصد، حزب چپ (کمونیست) 9 درصد، حزب دمکرات مسیحی 16 درصد. 

(ارقام "رُوند" شده اند.)

از سال 1949 تاکنون حزب دمکرات مسیحی (راست/"محافظه کار") فقط به مدت چهارده سال ریاست دولت ایالت هامبورگ را بر عهده داشته است. در مقابل، حزب سوسیال دمکرات آلمان (چپ)  حدود شصت سال قدرت دولتی در هامبورگ را در دست داشته. 


منابع:

(1) «نمایندگان آخوندها در بخش رسیدگی به امور جوانان؟»، گزارشی از "بیلد" به زبان آلمانی، منتشر شده در تاریخ 27 ژانویه 2022، لینک:

https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/hamburg-mullah-vertreter-in-der-jugendhilfe-78934538.bild.html


(2) «هامبورگ: سوسیال دمکراتها و سبزها میخواهند اسلامیستها را درشورای نظارت بر "ان.د.ار." به عضویت بگیرند»، گزارشی از "بیلد" به زبان آلمانی، منتشر شده در تاریخ 01 جولای 2021، لینک:

https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/hamburg-spd-und-gruene-wollen-islamisten-in-rundfunkrat-holen-76935830.bild.html


(3) عکس محمد-هادی مفتح، رئیس "مرکز اسلامی هامبورگ": (د.پ.آ.) برگرفته از گزارش دوم "بیلد" منتشر شده در سایت اینترنتی اش


سه شنبه، 01 فوریه 2022 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر