پنجشنبه، بهمن ۲۸، ۱۴۰۰

حمله به یک مجسمه ی "کیری" در لندن



حدود یک ماه پیش، در تاریخ 12 ژانویه 2022، مردی میانسال از ساختمان مرکز "بی بی سی" در لندن بالا رفت تا مجسمه ای را که از سال 1933 بالای یکی از درهای ورودی آن است، تخریب کند. او موفق شد با چکش، بخش آلت تناسلی کودک و یکی از پاهای او را خراب کند، تکه هایی از یکسری بخش های دیگر را با چکش از جا بکنَد و یکسری شعار علیه بچه-بازی و بچه-بازها و علیه بی بی سی روی مجسمه و اطرافش بنویسد. پلیس لندن چهار ساعت تمام تلاش داشت او را دستگیر کرده و از تخریب مجسمه بازدارد. احتمالا از ترس اینکه فرد معترض همه ی مجسمه را تخریب یا حتی نابود کند، مجبور بوده اند بسیار بااحتیاط پیش بروند. بعد از چهار ساعت مجبور شدند با یک جرثقیل کوچک فرد معترض را دستگیر کنند.

مجسمه ی مورد حمله واقع-شده اثری از "اریک گیل" است که در سال 1940 فوت کرده. از دهه ی هشتاد میالادی به اینسو بسیاری مخالفین خواهان برداشتن این مجسمه از ساختمان بی بی سی بودند، چرا که انتشار خاطرات "اریک گیل" در دهه هشتاد فاش ساخت که او با دختران خود، خواهر خود و سگ خانواده شان سکس میکرده است. 


گزارشی از "دیلی مِیل" (به زبان انگلیسی) همراه با چندین ویدئو و یکسری عکس:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10395493/Hammer-wielding-activist-scales-BBCs-Broadcasting-House-starts-destroying-Eric-Gill-sculpture.html


17 فوریه 2022 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر