جمعه، آذر ۰۴، ۱۴۰۱

حمله تماشاچیان حکومتی به معترضان رژیم در بازی ایران-ولز





امروز، جمعه 25 نوامبر 2022، در حین بازی تیم های ملی ایران و ولز در مسابقات جام جهانی 2022 در قطر تماشاچیان مخالف حکومت ایران توسط مدافعین رژیم مورد حمله قرار گرفتند. وبسایت "صدای آمریکا" گزارشی مفصل همراه با عکس و دو ویدئو منتشر کرده است که بخشهایی از آن در اینجا نقل میشود: 

«گزارش‌های تصویری، از حضور پرتعداد تماشاگران حکومتی و‌ طرفداران جمهوری اسلامی در ورزشگاه حکایت داشت که نسبت به بازی نخست بسیار چشمگیر بود.

این در حالی است که گروهی از اتباع کشورهایی مانند پاکستان و بنگلادش نیز به صورت غیرمعمولی برای تشویق تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به ورزشگاه آمده بودند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از حضور گسترده تماشاگران غیرایرانی و عمدتا کارگران مقیم قطر با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی خبر داده‌اند.

گفته می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی پس از رویدادهای بازی مقابل انگلیس، برنامه‌ریزی مفصلی برای اعزام طرفداران حکومتی و به اصطلاح خودی و کنترل جو ورزشگاه داشتند.

گروهی از این تماشاگران در اکثر دقایق به دنبال دوربین‌های فیلمبرداری بودند تا در موقعیت مناسب برای بیننده‌های تلویزیونی ابراز احساسات کنند.

برخی عوامل حکومتی پیش از آغاز مسابقه تماشاگرانی را که با پرچم‌های شیر خورشید راهی ورزشگاه شده بودند هدف آزار و اذیت قرار دادند. همچنین از ورود افرادی که لباس‌هایی با شعارهایی مانند «زن زندگی آزادی» یا پیراهن‌های با نام «مهسا امینی» بر تن داشتند، به طور گسترده‌ای جلوگیری می‌شد.

از نکات جالب توجه، همکاری نزدیک مقامات قطری با حکومت ایران بود، و مأموران انتظامی مانع ورود پرچم، اعلامیه، و پوشاکی شدند که به زعم آنها حاوی پیام یا شعار سیاسی بود.

کنترل تماشاگران در طول مسابقه نیز وجود داشت و برخی از ایرانیان از برخورد‌های نامناسب مأموران قطری گله داشتند.

بر خلاف مسابقه نخست، این بار اکثر بازیکنان سرود جمهوری اسلامی را خواندند و هیچ اقدام اعتراضی یا حرکتی در همراهی با معترضان نداشتند.» 

لینک گزارش "صدای آمریکا" (به همراه ویدئو و عکس): 

https://ir.voanews.com/a/iran-protest-soccer-football-world-cup/6849973.html

  

گزارشی در این رابطه بزبان انگلیسی در سایت "آسوشیتد پرس" (به همراه 16 عکس که در بالای مطلب آمده): 

https://apnews.com/article/womens-soccer-world-cup-iran-sports-0584e3e37e03babc19f04d79c8843ca0

 

(25 نوامبر 2022) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر