شنبه، شهریور ۲۴، ۱۴۰۳

شرکت هواپیمایی «ایران ایر» مورد تحریم آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا قرار گرفت


آمریکا شرکت هواپیمایی «ایران ایر» را تحریم‌ کرد 

آنتونتی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز 10 سپتامبر 2024 در دیدار با دیوید لمی همتای بریتانیایی خود گفت آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران به خاطر حمایت جمهوری اسلامی از روسیه در جنگ با اوکراین و ارسال موشک بالستیک به این کشور وضع کرده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در لندن گفت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از امروز مورد تحریم قرار‌ خواهد گرفت. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر و همچنین وزیر خارجه بریتانیا در لندن است. این سفر در آستانه دیدار آخر هفته آقای استارمر با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن صورت می‌گیرد. (بی بی سی نیوز فارسی، 10 سپتامبر 2024) 


بریتانیا، آلمان و فرانسه هم پس از آمریکا اعلام کردند «ایران ایر» را تحریم می‌کنند 

ساعتی پس از اینکه آنتونی بلینکن از تحریم‌های جدید سخن گفت، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد که در واکنش به تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، 10 شخص و 6 نهاد مستقر در ایران و روسیه را تحریم کرده است. این وزارتخانه همچنین چهار کشتی را مشمول تحریم کرد که امکان تحویل قطعات و سیستم تسلیحاتی ایران از جمله پهپاد و موشک بالستیک دوربرد را به روسیه فراهم می‌کنند. 

آلمان، فرانسه و بریتانیا هم روز 10 سپتامبر 2024 آنچه را که صادرات موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین خواندند، محکوم کردند. این سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کردند «ما اقداماتی فوری برای لغو توافقات دوجانبه خدمات هوایی با ایران انجام خواهیم داد» و اضافه کردند آنها نیز «ایران ایر» را در فهرست تحریم‌هایشان قرار خواهند داد. (بی بی سی فارسی، 10 سپتامبر 2024) 



تاریخ انتشار در این وبلاگ: 14 سپتامبر 2024 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر