شنبه، دی ۱۰، ۱۴۰۱

ببین راسیسم با من چه کرده!


الان نشستم در خانه و دارم شوی سال نو کانال یک تلویزیون آلمان را نگاه میکنم. واقعا خیلی خوب و شاد است. ولی بعد از دو-سه ساعت متوجه شدم که متاسفانه فقط یک آلمانی-نژاد میتواند لذت کامل و ناب از آن ببرد. همه خوانندگان و هنرمندان و مجریان از نژاد "سفید" اروپایی-الاصل هستند. تقریبا 90درصدشان آلمانی، اتریشی و سوییسی هستند، چند تا خواننده انگلیسی-زبان و ایتالیایی هم تا بحال داشتند. مجری برنامه هم یک خانم سوییسی ست که با لهجه ی "دهاتی" غلیظ سوییسی حرف میزند. از شانسم در همین لحظه که دارم این را مینویسم، یک خواننده با ظاهر ترکها و ماها روی صحنه آمد که خیلی بد میخونه. آهان، به عنوان خواننده ی درست-حسابی هم نیومده، بلکه به عنوان شرکت-کننده در یک بازی. به این شکل که حدود ده ثانیه از یک ترانه آلمانی رو میخونه و بقیه باید حدس بزنند چه ترانه ای ست. خیلی آبروریزی بود. این هم "کله-سیاه"شون بود! پس مثل اینکه خیلی شانسم بد نبود 🙂 حداقل برای اثباتِ بجا بودنِ انتقادم! الان یک مرد جوان خیلی بور و سفید با کله کچل تراشیده به شکل "اسکین هد"ها و نازیها داره بعد از آن شخص هیچکاره ی "کله-سیاه" آواز میخونه! 

حدود هزار تماشاچی در سالن حضور دارند و همگی از نژاد "سفید" اروپایی هستند. به احتمال زیاد 99درصدشان آلمانی-الاصل هستند. حتی قیافه های اروپای شرقی در بین آنان دیده نمیشود. 

شاید در سال جدید، خودم را یک آریاییِ بور بکنم! 

به هر صورت. از هر رنگ و کشوری هستید، بهتون سال نو ما را (یا اونها را؟!) تبریک میگم 🙂 


31 دسامبر 2022، یک ساعت قبل از تحویل سال، آلمان. 


پی نوشت

الان پنج ساعت و خرده ای از شروع شو گذشته است. هنوز حدود نیم ساعت دیگر، تا ساعت دو نصف شب، ادامه دارد. در این پنج ساعت، همان یک نفر "کله-سیاه" بود که شبیه یک دلقک (ببخشید، دلقکها هم هنرمندند، و خیلی هاشان هنرمندانی بسیار ماهر. بهتر است بگویم به عنوان یک "چوب خشک"!) او را در یک مسابقه ی چند دقیقه ای آورده بودند. حتی یک خواننده سیاهپوست، یا حداقل رقاص غیرسفیدپوست هم نداشتند، حداقل در رقابت با "ام.تی.وی". با اینکه در مسابقات "یورو-ویژن" امسال آلمان یک خواننده سیاهپوست را به عنوان نماینده ی خود فرستاده بود تا بتواند امتیاز بیاورد. حتی فکر کرده بودند که شاید با این کار اول هم بشوند. انگار که نوبرش را آورده باشند. همه ی کشورهای دیگر هم متوجه این قضیه شدند، و آلمان مفتضحانه آخر شد و فقط شش امتیاز گرفت (اوکراین با 631 امتیاز اول شد، انگلیس با 466 امتیاز، دوم). 

صفر. 

بعد از سال تحویل درصد خوانندگان آلمانی از 90درصد به 99درصد رسیده است 😃 

و با وقاحت تمام، تعدادی از این بورهای احمق دارند ترانه های خوانندگان رنگین-پوست "ام.تی.وی" را هم بازخوانی میکنند 😮 

(تا بی-ادبتر نشده ام، بهتر است همینجا گزارش را به پایان برسانم!) 


اول ژانویه 2023، ساعت یک و نیم قبل از صبح، آلمان. 



31/12/2022 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر