پنجشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۴۰۲

آلمان درباره 24 ایرانی مظنون به جاسوسی تحقیق می‌کند


این گزارش حدود چهار ماه پیش در تاریخ 04 ژانویه 2023 در وبسایت خبرگزاری ار.اف.ای منتشر شده بود و بدلیل شرایط بحرانی کنونی در اینجا منتشر میشود. 


ار.اف.ای - در پی هشدار سازمان امنیت داخلی آلمان به مخالفان جمهوری اسلامی، دولت برلین در پاسخ یک نماینده مجلس فدرال اعلام کرد که از سال 2018 به این سو دست کم در 9 مورد پیرامون فعالیت‌های مشکوک 24 ایرانی مظنون به جاسوسی برای جمهوری اسلامی تحقیق کرده و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. 

در ماه دسامبر سال گذشته 43 نماینده مجلس فدرال این کشور در بیانیه‌ای مشترک ضمن طرح پیشنهاد گنجاندن سپاه پاسداران در سیاهه سازمان‌های تروریستی، خواستار حفاظت از جان مخالفان جمهوری اسلامی در آلمان شدند. 

دولت در پاسخ به این انتقاد تصریح کرد که از سال 2018 تاکنون در 9 مورد تحقیق درباره 24 ایرانی مظنون به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی آغاز شده و ادامه دارد. برلین در عین حال اعلام کرد که به دلایل امنیتی نمی‌تواند درباره جزئیات این پی‌گیری‌ها توضیحات بیشتری بدهد، اما می‌تواند بگوید که هیچ یک از افراد مظنون دیپلمات نبوده‌اند. 

بر پایه اطلاعات دولت آلمان، جمهوری اسلامی به ویژه روی ایرانیانی تمرکز دارد که به کشور خود سفر می‌کنند. این افراد در جریان سفر به ایران برای خبرچینی درباره هم‌میهنان خود در آلمان زیر فشار قرار می‌گیرند. بسیاری از مسافران ایران این ادعا را تایید می‌کنند. 

خبرگزاری فرانسوی ار.اف.ای، 04 ژانویه 2023  

لینک گزارش کامل 


(تاریخ انتشار در این وبلاگ: 18 می 2023) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر