جمعه، اردیبهشت ۱۵، ۱۴۰۲

فشار بر روسیه برای شروع مذاکرات صلح در جنگ اوکراین


«ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شامگاه چهارشنبه (03 می 2023) در سفری از پیش اعلام نشده وارد هلند شد. به گزارش رسانه‌های محلی، زلنسکی در این سفر علاوه بر ملاقات با دولتمردان و نمایندگان پارلمان هلند قرار است با مسئولان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه نیز دیدار کند. رئیس جمهوری اوکراین که برای نخستین بار به هلند سفر می‌کند پس از شرکت در نشست سران کشورهای شمال اروپا در فنلاند شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه آمستردام شد»، (یورونیوز فارسی، پنجشنبه 04 می 2023). 


بنا به جدیدترین گزارشات رسانه های غربی در روز پنجشنبه 04 می 2023، فشار بر روسیه برای شروع مذاکرات صلح با اوکراین افزایش یافته است. هر چند رئیس جمهور هلند، مارک روته، امروز در ملاقات با زلنسکی در زمینه ای دیگر و با منظوری متفاوت این جمله را بیان کرد که "روسیه قادر نیست در جنگ با اوکراین برنده شود"، ولی بسیاری از تحلیلگران سیاسی ادامه ی این جمله او را اینگونه بازتاب دادند که روسیه باید برای صلح، با طرحی مشخص پیشقدم شود و خواسته های خود را از اوکراین برای صلح مشخصاً بیان کند. 

قابل توجه است که رئیس جمهور مجارستان، ویکتور اوربان، در تاریخ 23 جولای 2022 در سخنرانی خود در رومانی گفته بود که "اوکراین نمیتواند در جنگ با روسیه برنده شود" و برای پایان دادن جنگ بین روسیه و اوکراین، آمریکا (در مقام حامی اصلی اوکراین) و روسیه باید وارد مذاکرات شوند. 


(پنجشنبه، 04 می 2023) 

تاریخ انتشار در این وبلاگ: جمعه، 05 می 2023 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر