دوشنبه، خرداد ۰۸، ۱۴۰۲

نه، این یک توصیه دوستانه نیست...


نه، این یک توصیه دوستانه نیست... 

این توصیه ای ست برای مقابله با گسترش و ترویج خشونت. 

اگر در فیسبوک صفحه ای قابل دسترس برای همگان دارید، بدانید که هر فردی از هر جای دنیا، از هر ملیت و با هر زبانی، میتواند براحتی از طریق "مترجم گوگل" ترجمه مطالب شما را بزبان خودش، یا حداقل به بسیاری زبانها، با کیفیت و دقت بسیار بالای ترجمه بخواند. قبلا واقعا اینگونه نبود و "گوگل ترنسلیتر" حتی ترجمه های به انگلیسی را از نظر مضمونی درست ارائه نمیداد و ترجمه های مطالب فارسی به زبانهای دیگر، از جمله انگلیسی، قابل فهم نبودند. 

اگر در فیسبوک صفحه ای قابل دسترس برای همگان دارید، بدانید که بخش بزرگ و بسیار مهمی از اطلاعات خصوصی خود را، که نظرات سیاسی از مهمترین آنان محسوب میشود، در معرض دید و قضاوت همگان گذاشته اید، همگانی که بسیاری شان شاید ایرانی یا ایرانی-الاصل هم نباشند و بدلیل تفاوت تجربیات و تفاوتهای فرهنگی حرفهای شما را بسیار بدتر و وخیمتر از آنچه برای عموم ایرانیان یا ایرانی-الاصل ها بنظر میرسد، تفسیر و تحلیل کنند. 

اگر در فیسبوک صفحه ای قابل دسترس برای همگان دارید، بدانید که خیلی ها ممکن است از طریق سرچ یکسری کلمات در گوگل بطور اتفاقی به صفحه شما راه پیدا کنند و از روی کنجکاوی (حتی از جنبه تفریحی وَ وقت-پُر کردن) بخواهند کشف کنند که در صفحه شما با این خط عجیب یا غریب چه نوشته شده است. 

اگر در فیسبوک صفحه ای قابل دسترس برای همگان دارید، بدانید که بعد از اعتراضات اخیر در ایران که تحت شعار "زن، زندگی، آزادی" در تقریبا همه جهان معروف شده است، احتمال اینکه افراد خارجی بطور اتفاقی از طریق جستجو در گوگل به صفحه شما راه پیدا کنند، بسیار بالا رفته است. 

اگر در فیسبوک صفحه ای قابل دسترس برای همگان دارید، بدانید که در کدام کشور زندگی میکنید، کدام جریانات سیاسی در آن کشور فعال هستند و قدرت دارند، و کدام حساسیت های سیاسی و فرهنگی بر آن کشور غالب اند. همچنین بدانید که به کدام کشورها سفر تفریحی یا شغلی میکنید یا در آینده قصد سفر دارید، و دقیقا به همین نکاتی که برشمرده شد، دقت داشته باشید. 

آری، این توصیه ای ست بسیار "دوستانه"، یا حداقل میتوان گفت "انسان-دوستانه"... 


(شنبه، 27 می 2023) 

تاریخ انتشار در این وبلاگ: 29 می 2023 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر