چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۴۰۲

یارانِ چپ و راستِ حزب-الله در آلمان


اگر دوست داريد يك كتاب ناب آلمانى از نسل جوان نويسندگان آن ديار بخوانيد، به شما كتاب "آن روز كه نورانى شدم" نوشته آندرئاس اشتيشمان را معرفى ميكنم. (ترجمه فارسىِ نامِ كتاب از من است.) 

در كتاب نامبرده يك دختر جوان ايرانى-الاصل كه به همراه خانواده اش به آلمان پناهنده شده بوده اند، به دنبال كشف پيشينه خانواده اش كه از فعالين اپوزيسيون ايرانى هستند، به همراه دو مرد جوان آلمانى به جمهورى اسلامى ايران ميروند. در پايان سفر پراتفاق و پرهيجان خود اين سه نفر كه نماينده نسل جوان در جهان ميباشند، به اين نتيجه ميرسند كه افراد اپوزيسيون ايران (چه در داخل ايران، چه در خارج از كشور) جنده هاى واقعى در زمينه سكس (واقعاً!!!) و فقط بدنبال عيش و نوش و الكل و موادمخدر و سكس ميباشند و برادران پاسدار و بسيجى نماينده انسانيت و اخلاقيات و پاكى و انساندوستى ميباشند. 


مشخصات كتاب و نويسنده: 

Andreas Stichmann: "das große LEUCHTEN", Roman, September 2012, Rowohlt Verlag. 

تاريخ انتشار: سپتامبر 2012 
انتشاراتى: روولت (يكى از بزرگترين و معتبرترين انتشاراتى هاى آلمان) 
تعداد صفحات: 236، در قطع كوچك، با حروف نسبتا درشت و فاصله هاى زياد بين كلمات و خطوط و كناره هاى صفحات. (منظور: همه متن كتاب بيشتر از 70-60 صفحه نميشود. حتماً بخوانيد.) 

نويسنده، آندرئاس اشتيشمان، آنگونه كه روى جلد كتاب ذكر شده، در سال 1983 در شهر بن كه تا چندى پيش پايتخت آلمان بود، متولد شده است. او سفرهاى متعددى به جمهورى اسلامى ايران داشته است. در سال 2008 اولين كتاب خود را كه يك مجموعه داستان است، منتشر كرده و چندين جايزه ادبى بابت آن برده. اولين رمان او، كه دومين كتاب او ميباشد، در اينجا معرفى شده. اين كتاب در همان سال انتشار كانديد جايزه "باخمان پرايس" شده بود. (خلاصه اى از اطلاعات مندرج روى جلد كتاب.) 

توجه داشته باشيد كه نظرات ايدئولوژيكى كه در اين كتاب بيان شده، منحصر بفرد نيست و يك موج سياسى جديد در كشور آلمان را نمايندگى ميكند، كه حتى بخشهايى از احزاب و جريانات سنتى چپ با آن همصدا و همراه هستند. به ياد بياوريد آقاى يورگن الزسر را كه از نويسندگان اصلى نشريه چپ راديكال "كنكرت" بود و پس از جدايى از كادر نويسنده آن نشريه به همراه عده اى كه عكسهاى همه شان در اينترنت هست، دسته جمعى به دستبوس احمدى نژاد رفتند و در رسانه هاى آلمانى رسما اين نظر را بيان ميكردند، كه مخالفين احمدى نژاد در ايران كه بسيارى شان كشته شدند و يا در آن زمان هنوز تحت وحشتناكترين شكنجه ها در زندان بسر ميبردند، عده اى اراذل و اوباش و روسپى و معتاد هستند. خس و خاشاك. به ياد بياوريد نمايندگان كمونيست معتقد "حزب چپ" آلمان را كه دقيقاً همين حرفها را حتى در بيانيه هاى رسمى خود اعلام ميكردند و ميگفتند كه احمدى نژاد واقعاً با رأى مردم ايران سر كار آمده و هيچگونه تقلبى در انتخابات رياست جمهورى در ايران انجام نگرفته، و ادعاى تقلب در انتخابات و كشتار مخالفين دروغهاى رسانه هاى غربى (بخوان آمريكايى و اسرائيلى) ميباشد. 


در این رابطه: 

گزارشی به زبان آلمانی درباره ملاقات 16 فعال سیاسی آلمانی (آلمانی-الاصل) با احمدی نژاد و اعلام حمایت آنها از احمدی نژاد، همراه با 13 عکس، (به تاریخ انتشار کتاب معرفی شده و تاریخ انتشار گزارش توجه کنید!) تاریخ انتشار گزارش: ماه مه 2012:  

https://soldat-des-lebens.blogspot.com/2015/06/deutsche-intellektuelle-bei-ahmadinejad.html

  


(سه شنبه، 02 ماه مى 2023) 

تاریخ انتشار در این وبلاگ: 03 می 2023 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر