سه‌شنبه، آبان ۳۰، ۱۴۰۲

«مدارس بدون معلم» در ایران – تکذیب توسط وزیر، تایید توسط رسانه ها



تعداد نامعلومی از کلاس‌های مدارس در ایران بدون معلم مانده‌اند. با وجود اعلام وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی مبنی بر نبود «مدارس بدون معلم»، رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که چندین مدرسه در سال تحصیلی جدید همچنان بدون معلم هستند. 

به گزارش خبرگزاری «فارس»، با گذشت دو ماه از سال تحصیلی جدید، دست کم «3 مدرسه» شهرستان ریگان در شرق استان کرمان و مرکز ایران همچنان معلم ندارند. 

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، با وجود انتقادهای گسترده معلمان، فعالان صنفی معلمان و نیز شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمبود شدید معلم و کلاس‌های بدون معلم در مدارس، دهم آبان‌ماه (01 نوامبر 2023) مدعی شده بود که «کلاس بدون معلم» در ایران وجود ندارد. 

پیش از این، منابع خبری در ایران در اردیبهشت‌ ماه گزارش داده بودند که کمبود «300 هزار معلم» در کشور، «بحرانی جدی» در مدارس ایجاد کرده است. 

در این حال، خبرگزاری «تسنیم» وابسته به نهادهای امنیتی حکومت ایران، هفدهم آبان‌ماه (08 نوامبر 2023) از بحران جدید در آموزش و پرورش خبر داد و نوشته بود که چند هزار نفر از معلمان آموزش‌و‌پرورش از مهر ماه تا به آن روز، یک ریال حقوق دریافت نکرده‌اند. 

آموزش و پرورش در ایران با چالش‌های جدی از جمله نارضایتی معیشتی معلمان، حقوق‌های معوقه در رده‌های مختلف، کمبود بودجه عمومی، وجود دانش‌آموزان معترض و مدیریت ناکارآمد دولتی مواجه است که بارها در تجمعات خیابانی یا اعتراضات درون آموزشگاه‌ها بروز پیدا کرده است. 


صدای آمریکا، 19 نوامبر 2023: 

https://ir.voanews.com/a/schools-without-teachers-were-found-despite-the-minister-s-denial/7361292.html

 


تاریخ انتشار در این وبلاگ: 21 نوامبر 2023 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر