شنبه، آبان ۲۰، ۱۴۰۲

وزیر صنایع اوکراین: می‌خواهیم «زرادخانه جهان آزاد» باشیم


مقام جدید صنایع دفاعی اوکراین می‌گوید که او ضمن تلاش برای افزایش ساخت تسلیحات داخلی، می‌خواهد این کشور را به مرکز تولید جنگ‌افزار برای غرب تبدیل کند. الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین، گفت که حمله روسیه به کشورش، و جنگ اسرائیل و حماس که در خاورمیانه در جریان است، نیاز کشورها را به صرف هزینه برای سیستم‌های دفاعی خود برجسته کرده است. 

کامیشین جمعه 03 نوامبر 2023 به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که اوکراین روی این تمرکز کرده است که ‌«زرادخانه جهان آزاد» باشد. او در ادامه افزود که تقریبا 500 شرکت در صنایع دفاعی اوکراین برای افزایش تولید تسلیحات به منظور مقابله با تهاجم نظامی روسیه تلاش می‌کنند. در این میان 70 کارخانه دولتی و بیش از 200 کارخانه عمدتاً خصوصی در ساخت سیستم‌های خودکار، و بیش از 200 شرکت بخش خصوصی در تولید انواع مختلف تسلیحات و مهمات فعالیت دارند. 

به گفته کامیشین، جنگ‌افزارهای ساخت اوکراین در میدان جنگ آزمایش و در این فرآیند از نظر کیفی بهتر می‌‌شوند، و می‌توانند به جهان آزاد کمک کنند. 

خمپاره، مهمات توپخانه، پهپاد، خودروهای زرهی، و نفربر از جمله محصولاتی هستند که در حال حاضر در اوکراین تولید می‌شوند. افزایش تولید داخلی تسلیحات، توانایی اوکراین را برای حمله به خاک روسیه افزایش داده و این‌ کشور را از فاز دفاعی خارج کرده است. 

با توجه به اینکه بسیاری از متحدان اوکراین با ارسال جنگ‌افزار به این کشور دچار کمبود شده‌اند، کی‌یف تلاش می‌کند تا آنها را به تولید مشترک تسلیحات تشویق کند. به گفته کامیشین، بیش از 60 شرکت خارجی توافق‌نامه‌ای را برای عضویت در اتحاد صنایع دفاعی اوکراین امضا کردند، این شرکت‌ها از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، لهستان، جمهوری چک، و ترکیه هستند. 


صدای آمریکا، 04 نوامبر 2023 

انتشار در این وبلاگ: 11 نوامبر 2023 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر