یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۴

وقایع لیبی و تهرانی های کس خل



موضع گیری های بخشی از اپوزیسیون ایرانی در برابر اقدامات غرب علیه رژیم قذافی من را یاد یک جوک انداخت:

یارو هر جا می نشست، می گفت مردان تهرانی همه شان یا کونی اند یا کس خل! یک بار یک مرد تهرانی این حرف را شنید. خیلی ناراحت شد و به طرف گفت: مرد حسابی این چه حرفیه می زنی؟! یارو برگشت بهش گفت: تو اگه بهت صد میلیون تومن بدن، حاضری کون بدی؟ تهرانیه گفت: خب معلومه که نه! طرف گفت: نگفتم؟! تو جزو کس خل هایی!

حالا حکایت بخشی از اپوزیسیون ایرانی ست که سطح برخوردشان با مسائل دست کمی از این یارو ندارد. اینها هر برخورد و اقدام غرب را با پیشداوری هایی که حداقل چهل پنجاه سال از عمرشان می گذرد و در این دهه ها هیچ تغییری نکرده اند، "تجزیه و تحلیل" می کنند.

اینها تا همین چند روز پیش دائم نق می زدند که چرا غرب در برابر جنایت های قذافی سکوت کرده. و حالا که کشورهای غربی به درخواست جنبش معترضین لیبیایی و اتحادیه کشورهای عرب و با موافقت سازمان ملل وارد میدان شده اند، صدایشان درآمده که غرب به خاطر نفت لیبی و منافع اقتصادی اش تصمیم به چنین اقدامی گرفته و غربی ها خیرشان به کسی نمی رسد.

از نظر اینها هر اقدامی که غرب انجام دهد، از قبل محکوم است. وقتی هم با طرز تفکرشان برخورد می شود، می گویند اصلا اساسا نباید از غرب انتظاری داشت، چرا که دولت های غربی، خود جنایتکارند و فقط به دنبال پول و جنگ افروزی هستند. جالب است که همین ها که می گویند از غرب نباید انتظاری داشت، دائم از "سکوت" و "بی تفاوتی" غرب در قبال وضعیت کشورهای دیگر شکوه می کنند. دلیلش هم این است که اینها در دنیای سیاست کودکان نق نقو و بهانه گیری بیش نیستند؛ به نق زدن و فکر نکردن عادت کرده اند. فقط افسوس که بخش بزرگی از اپوزیسیون ایرانی را همین ها تشکیل می دهند و این نوع طرز تفکر در بین مردم ایران که از ناآگاهی رنج می برند، بسیار رواج دارد.


 مارچ 2011


در همین رابطه:

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر