دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

فاحشه چیست؟ فاسد کیست؟



این یادداشت (رنگی شده) را در صفحه "فاحشه مغزی" در فیس بوک خواندم:

"به این فکر میکنم که به راستی کدام یک نجیب ترند؟ آنهایی که مغرور از بکارت تن هستند و هر نیمه شب در آغوش خیال خود هزاران فاحشگی را تمرین میکنند یا آن زن قرمز پوش که به بکارت روح و فکر و نگاه خویش می بالد و بکارت تنش را به نان سفره ی فرزندش فروخته است؟ چه بسیار فاحشگانی که در بستر سخت آغوش های نا آشنا هزار بار پرستیدنی ترند از باکرگانی که در بستر نرم آسودگی هزار بار حسرت بوسیدن لب های ناآشنا دارند."


نویسنده مثلا خواسته در یادداشتش از حقوق فاحشه ها دفاع کند، ولی با به کارگیری کلمات "فاحشه" و "فاحشگی" با باری منفی در نوشته اش، تاثیری عکس به جا می گذارد. فحشا در دنیای مدرن یک تعریف مشخص دارد. آن هم اینکه کسی در مقابل پول خدمات جنسی ارائه دهد. این یک تعریف است، بدون هیچ گونه ارزش گذاری. کاری که این آقا یا خانم "فاحشه مغزی" کرده، این است که به جای اینکه کلمه ی فاحشه را خنثی سازی کند، از "فاحشه" به عنوان کسی که از لحاظ جنسی "فاسد" است، اسم برده.

این نوع برخورد، درست آن روی سکه برخورد کسانی ست که فاحشه ها را از نظر روحی سنگسار می کنند. در اینجا ولی به اسم دفاع از حقوق فاحشه ها، افرادی که زندگی جنسی متفاوتی دارند (و طبق نظر نویسنده ی یادداشت "فاسد" هستند)، مورد سنگ باران قرار گرفته اند.

احساسات و تمایلات جنسی انسان ها متفاوت است. همچنین معیارهای شان. مهم این است که انسان ها در روابط جنسی شان حق کسی را ضایع نکنند، از دیگری و از موقعیت خود سواستفاده نکنند، همدیگر را تحقیر نکنند و طرفین آزادانه نوع رابطه شان را انتخاب کنند. بقیه مسئله ی شخصی افراد است و به کسی مربوط نیست که آنها در رختخواب چه می کنند.


جولای 2011

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر