شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۴

"حاضرم جانم را برای روسری شما بدهم!"



حامد عبدالصمد در نوشته ای در ولت آنلاین به استدلال های طرفداران اسلام در مقابله با مخالفین پرداخته است. او می نویسد یکی از رایج ترین برخوردهای طرفداران اسلام با مخالفین این است که آنها را به عدم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با اسلام متهم میکنند. این چیزی ست که همه کسانی که در برخورد با مسلمانان یا طرفداران اسلام قرار گرفته اند، تجربه کرده اند.

او در مقاله اش به نکته بسیار جالبی اشاره کرده، که زوایای پنهان افکار مدافعین اسلام را بر ملا میکند. کلاودیوس زایدل، نویسنده ای آلمانی که با انتقاد به اسلام مخالف است، در مطلبی با اشاره به حرف ولتر نوشته "من از روسری شما خوشم نمی آید، ولی حاضرم جانم را بدهم تا شما بتوانید هر طور که می خواهید لباس بپوشید"! حامد عبدالصمد می گوید آقای زایدل به طور حتم حاضر نبود جانش را بدهد تا زنی مسلمان بتواند آزادانه زندگی کند. او هرگز حاضر نبود مطلبی راجع به زنی مسلمان که توسط برادرش کشته شده، بنویسد، ولی در دفاع از قوانین ارتجاعی اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمیکند و حاضر است در راه حفظ حجاب شهید هم بشود!

او همچنین به رسانه های غربی انتقاد کرده که چرا نظرات آن دسته از مخالفین اسلام را که خود قبلا مسلمان بوده اند و یا از کشورهای اسلامی می آیند، بازتاب نمیدهند.

حامد عبدالصمد، سیاست شناس و تاریخدان، در سال 1972 در مصر به دنیا آمده و در حال حاضر در آلمان زندگی و در دانشگاه مونیخ کار میکند.




ژانویه 2010

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر