دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

سکس و عشق در پیری



سکس و عشق در پیری حتی در کشورهای پیشرفته هم هنوز جزو تابوها محسوب می شود، مخصوصا در مورد زنان. فیلم "ابر 9" به این موضوع می پردازد.

در "ابر 9" زنی حدودا هفتاد ساله (اینگه) و مردی 76 ساله (کارل) پس از دیداری کوتاه از نظر جنسی به یکدیگر کشش جنسی پیدا می کنند و سر از رختخواب درمیاورند. "اینگه" با شوهری که 30 سال است با هم ازدواج کرده اند، زندگی می کند و سعی در انکار و سرکوب احساسات خود و قطع رابطه اش با "کارل" دارد. ولی رابطه ی کارل و اینگه علیرغم تضادهای درونی زن، عمیق تر می شود و آنها عاشق همدیگر می شوند.

فیلم پُر است از صحنه های سکس بین اینگه با معشوقش یا با شوهرش. بر خلاف خیلی از فیلم هایی که حاوی صحنه های سکسی جوان ترها هستند، در صحنه های سکسی این فیلم هنرپیشه ها نه در نقش وسیله ای برای رفع نیازهای جنسی، که در نقش انسان ظاهر می شوند. هدف این صحنه ها شکستن تابوی "سکس در پیری" و نشان دادن این واقعیت است که افراد سالخورده هم (به ویژه زنان) احساسات جنسی دارند و قادر به انجام سکس هستند.

تابوی دیگری که این فیلم با آن برخورد می کند، طلاق و جدایی در پیری ست. کمتر فیلمی تا کنون به این موضوع پرداخته (مخصوصا در موردی که زن خواهان جدایی باشد). اینگه که دیگر نمی تواند و نمی خواهد رابطه اش با کارل را از شوهرش پنهان کند، این موضوع را با دخترش در میان می گذارد. دخترش به او توصیه می کند که به هیچ وجه این موضوع را به شوهرش نگوید و به طور مخفیانه به رابطه اش با کارل ادامه دهد. ولی بعد از مدتی کوتاه اینگه بالاخره شوهرش را در جریان می گذارد. در پایان فیلم اینگه از شوهرش جدا می شود و با کارل همخانه می شود و شوهرش خودکشی می کند. فیلم با صحنه ای که اینگه و کارل همدیگر را در آغوش می کشند، تمام می شود.

"ابر 9" در سال 2008 به کارگردانی آندراس درزن ساخته شده. کارگردان در زمان ساخت فیلم 45 ساله بوده.


مطلب ویکی پدیا درباره این فیلم:


جولای 2011

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر