دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

پچپچه ی علف



"پچپچه ی علف" تیتر آلمانی یک فیلم کمدی انگلیسی ست که عنوان اصلی اش Saving Grace است. این فیلم در سال 2000 ساخته شده و نایجل کول آن را کارگردانی کرده. شخصیت اصلی این فیلم، گریس، زنی بالای 50 سال است که بعد از مرگ ناگهانی شوهرش متوجه می شود همسرش به شدت مقروض بوده. ارثی که همسر گریس برای او باقی می گذارد، دنیایی قرض است.

گریس در کاشتن گل و گیاه مهارتی عجیب دارد. مردی جوان که باغبان اوست به گریس پیشنهاد می کند که برای اینکه بتواند خانه اش را نگه دارد و قرض هایش را بپردازد، با همدیگر به کشت ماری جوانا (علف، گراس) روی بیاورند. گریس سرانجام این پیشنهاد را می پذیرد و سپس برای فروش محصولش راهی لندن می شود. در آنجا یک مرد قاچاقچی را که ظاهرا خیلی هم خشن به نظر می رسد پیدا می کند و سعی می کند علف ها را به او بفروشد.

در طول فیلم اتفاقات بسیار جالب و خنده داری رخ می دهد که شرح آن چندین صفحه می طلبد. با پیش رفتن فیلم ما شاهد تغییر شخصیت و رفتار گریس هستیم. او از زنی خانه دار با اعتماد به نفسی پایین تبدیل به زنی قوی و برخوردار از اعتماد به نفسی بالا می شود. در پایان فیلم گریس و مرد قاچاقچی عاشق همدیگر می شوند و ازدواج می کنند.

این فیلم برای کسانی که تجربه ی علف کشیدن را دارند، شاید خیلی جالب تر باشد تا برای سایرین. ولی دیدن آن برای کسانی هم که چنین تجربه ای نداشته اند و نمی خواهند داشته باشند، خالی از لطف نیست و مطمئنم بسیاری شان از این فیلم لذت خواهند برد. خودم دو بار آن را دیده ام و اگر باز هم پیش بیاید، با کمال میل برای بار سوم به تماشایش خواهم نشست.


نام فیلم به انگلیسی
Saving Grace

به آلمانی
Grasgeflüster


سپتامبر 2011

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر