یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۴

مردها به چیزی غیر از سکس فکر نمی کنند؟



یک کلیشه ی بسیار رایج در مورد مردان این است که مردان به غیر از سکس به چیز دیگری فکر نمی کنند. متاسفانه یکسری تحقیقات به ظاهر علمی هم سعی در زورچپان کردن چنین تصوری به ما دارند. چندی پیش مطلبی خواندم در یک سایت آلمانی که نتایج یک تحقیق مثلا علمی را منتشر کرده بود، که طبق آن پسران و مردان به طور میانگین هر سه دقیقه یک بار به سکس فکر می کنند.

حدود سه هفته پیش سایت رادیو زمانه نیز مطلبی در این رابطه منتشر کرده بود با تیتر یک مرد به غیراز سکس به چی فکر می کند؟ که در واقع عنوان کتابی ست از یک استاد دانشگاه در بریتانیا که به گفته خودش سالها درباره زندگی جنسی مردان تحقیق کرده. ایشان ادعا می کند که نتایج تحقیقاتش نشان می دهد که مردان به جز سکس به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. کتاب این استاد شیاد که دارد رکورد فروش کتاب های هری پاتر را می زند، چیزی نیست جز 200 صفحه ی خالی و سفید! واقعا نمی دانم چه صفتی در مورد آدمهایی به کار ببرم که می روند پول می دهند و چنین "کتابی" را می خرند!

چنین ادعاهایی را هر آدم بیسوادی هم می تواند به سادگی و خیلی علمی رد کند. مردان دارند دنیا را می چرخانند و آنوقت به چیزی جز سکس فکر نمی کنند؟! چگونه می توان در مدرسه و دانشگاه همه ش به سکس فکر کرد و موفق هم بود؟ اکثر مردان دنیا حداقل روزی 8 ساعت سر کار هستند و در بسیاری از مشاغل، آدم باید با تمرکز بالا کارش را انجام دهد. در چنین مشاغلی چگونه می توان هر چند دقیقه یکبار به سکس فکر کرد؟ مردان به سیاست، اقتصاد، هنر و ادبیات، ورزش، فلسفه و دین و غیره فکر نمی کنند؟ مردان به دوستان، خانواده، آشنایان و همکاران شان فکر نمی کنند؟

این چرت و پرت ها را فقط کسانی می توانند باور کنند که حاضر نیستند حتی یک دقیقه هم موشکافانه به چیزی که خوانده اند یا شنیده اند، فکر کنند. و متاسفانه تعداد چنین انسان هایی کم هم نیست.


مارچ 2011

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر