یکشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۴

شیطان کوچک (فیلم)

.

"شیطان کوچک" فیلمی کمدی ست به کارگردانی روبرتو بنینی که در سال 1988 در ایتالیا ساخته شده. از نظر من این فیلم بهترین اثر بنینی ست، چرا که هم از نظر محتوا سطحی بسیار بالا دارد و هم از نظر سرگرمی و خنداندن بیننده بسیار موفق است. در واقع یکی از بهترین نمونه هاست در تلفیق مسائل اجتماعی با کمدی سینمایی مردمی.

در این فیلم شیطان (روبرتو بنینی) از آسمان در رفته و روح زنی مسن را تسخیر کرده. این زن توسط خانواده اش به کلیسا برده می شود و در آنجا یک کشیش (والتر ماتائو) شیطان را از بدن زن بیرون می کشد. ولی پس از نجات زن، شیطان بر خلاف تصور کشیش به شکل یک انسان لخت در کُمُد ظاهر می شود و هر چه کشیش سعی می کند، نمی تواند او را به آسمان بازگرداند. تنها راهی که کشیش می بیند، این است که به او لباس بپوشاند، با او مانند یک انسان معمولی برخورد کند و سعی کند با هر دوز و کلکی شده، از دست او فرار کند، که تا پایان فیلم موفق نمی شود.

شیطان از آنچه روی زمین می گذرد، کاملا بی خبر است. او نه می داند برهنگی روی زمین چیز بدی ست، نه می داند دزدی چیست، نه از روابط بین انسان ها چیزی می داند، نه از سکس، نه از علم و تاریخ، و نه می داند کجا باید چگونه رفتار کند. فیلم درپرداخت این موضوع بسیار موفق است و اکثر صحنه های آن آدم را به خنده وا می دارند. صحنه هایی که تا سال ها از ذهن آدم پاک نمی شوند.

اسم فیلم به ایتالیایی:
Il Piccolo Diavolo

اسم فیلم به انگلیسی:
The Little Devil

اسم فیلم به آلمانی:
Ein himmlischer Teufel


اگوست 2014
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر