دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۴

اصل جهاد در قانون اساسی و برنامه هسته ای



قانون اساسی جمهوری اسلامی آب پاکی بر دست کسانی می ریزد که در طول این سی و چهار سال همواره سعی داشته اند چهره ای دیگر از این نظام ارائه دهند و فعالیتهای تروریستی آن در بسیاری از نقاط دنیا را به دیگران نسبت دهند. واقعیت این است که جمهوری اسلامی از هر طریقی به دنبال صدور انقلاب اسلامی به کل دنیاست و تروریسم (=جهاد) جزیی تفکیک ناپذیر از این نظام است.

در مقدمه قانون اساسی آمده:

"در تشكيل و تجهيز نيروهاي دفاعي كشور توجه بر آن است كه ايمان و مكتب، اساس و ضابطه باشد بدين جهت ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب در انطباق با هدف فوق شكل داده مي‌شوند و نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلكه بار رسالت مكتبي يعني جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاكميت قانون خدا در جهان را نيز عهده‌دار خواهند بود. (و اعدوالهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدوالله و عدوكم و آخرين من دونهم.)"

در قانون اساسی از خمینی به عنوان "رهبر کبیر انقلاب جهانی اسلام" نام برده شده (اصل 107) و در مقدمه هدف اصلی از تصویب قانون اساسی چنین توضیح داده شده:

"قانون اساسي با توجه به محتواي اسلامي انقلاب ايران كه حركتي براي پيروزي تمامي مستضعفين بر مستكبرين بود زمينه تداوم اين انقلاب را در داخل و خارج كشور فراهم مي‌كند بويژه در گسترش روابط بين المللي، با ديگر جنبش‌هاي اسلامي و مردمي مي‌كوشد تا راه تشكيل امت واحد جهاني را هموار كند (ان هذه امتكم امه واحده و انا ربكم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامي جهان قوام يابد."

در اینکه آقای روحانی هم مانند آقایان خاتمی و رفسنجانی با کلاه گذاشتن سر آژانس انرژی اتمی برنامه هسته ای ایران را مخفیانه پیش خواهد برد، شکی نیست. این را نه تنها اظهارات ایشان و وزیر امور خارجه و سایر دست اندرکاران نظام ثابت میکند، بلکه در قانون اساسی نیز به صراحت آمده که تنظیم سیاست خارجی باید بر اساس "معیارهای اسلام" انجام گیرد (اصل 3) و اینکه "سياست‏ خارجي‏ جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏ بر اساس‏ ... عدم‏ تعهد در برابر قدرت‏هاي‏ سلطه گر (بخوان دولتهای غربی، آ.س.) و روابط صلح‏ آميز متقابل‏ با دول‏ غير محارب‏ استوار است‏" (اصل 152؛ یعنی روابط صلح آمیز فقط با دولتهایی مشروع است که جزو "محارب" محسوب نشوند!)


فیلم "ایرانیوم" (60 دقیقه) که عنوان آن ترکیبی ست از ایران و اورانیوم، از اهداف جمهوری اسلامی و فعالیتهای تروریستی آن به خوبی پرده بر میدارد. این فیلم حدود سه سال پیش در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد ساخته شده. متاسفانه در این فیلم بیش از حد روی احمدی نژاد و خامنه ای فوکوس شده و زیاد به نقش روسای جمهور دیگر نظام پرداخته نشده، با اینکه هم در دوران رفسنجانی و هم در دوران خاتمی جمهوری اسلامی تعهداتش را دائما زیر پا میگذاشت و برنامه هسته ای خود را مخفیانه پیش می برد. در صحنه ای از این فیلم به رفسنجانی گفته می شود که "ما به شما اجازه نخواهیم داد بمب بسازید"، و رفسنجانی با خنده ای کریه و موذیانه می گوید "ما از بمب اتمی متنفریم"!


نوامبر 2013
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر