سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۴

ترکیه: «درمان» همجنسگرایی با قرص



چند هفته ای ست که یک وبسایت ترکی برای قرصی تبلیغ میکند که قرار است همجسنگرایان را در عرض دو ماه «درمان» و آنان را دگرجنسگرا کند. اتحادیه روان پزشکان ترکیه هفته گذشته تبلیغ کنندگان این قرص را مورد انتقاد شدید قرار داد و اعلام کرد که قصد دارد علیه تولیدکنندگان این قرص دست به اقدام بزند. در اعلامیه این اتحادیه آمده که همجنسگرایی بیماری نیست و نمیتوان آن را با دارو از بین برد. همچنین از پزشکان خواسته شده به مراجعه کنندگان خود بگویند که این قرص «دارو» نیست. در این اعلامیه آمده: «عرضه دارویی قلابی که در آن موادی ناشناخته بکار رفته و وعده میدهد بیماری ای که وجود ندارد را درمان کند، خطری جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.»

در تبلیغ قرص نامبرده از مادر- پدرها خواسته می شود که اگر فکر میکنند فرزندشان همجنسگراست، پنهانی این قرص را به او بدهند، مثلا از طریق حل کردن آن در غذا.

اتحادیه های روان پزشکان دهه هاست که در مورد «درمان» همجنسگرایی هشدار می دهند و چنین اقداماتی را خطرناک می دانند، چرا که همجنسگرایی قابل «درمان» نیست و سعی در از بین بردن آن فقط باعث ابتلای همجنسگرایان به بیماری های روحی مانند افسردگی و سوق دادن آنان به خودکشی می شود.




ژانویه 2014
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر