سه‌شنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۴

وقتی پلیس اسراییل "زنان فلسطینی را کتک می زند"



این ویدئو که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به طور گسترده پخش شده، مثلا میخواهد برخورد خشن پلیس اسراییل با زنان فلسطینی را نشان دهد. واقعا آدم باید آرزو داشته باشد که در کشورهای دیگر نیز پلیس اینگونه با مجرمین و تروریستها برخورد کند. اولا بر خلاف آنچه در تیتر این فیلم آمده، در فیلم چندان از "کتک زدن" زنان خبری نیست و بیشتر مسئله "هل دادن" در میان است، که آن هم چیزی بسیار طبیعی ست چون دارند مانع کار پلیس و دستگیری مجرم یا تروریست می شوند.

دوما اینکه در تیتر فیلم آمده "پلیس اسراییل زنان را کتک میزند"، واقعا توضیحی عقب مانده است که زنان را "ضعیفه" و بی دفاع جلوه میدهد. ماشاالله زنان غزه در اقدامات جنگی و تروریستی دست کمی از مردان غزه ندارند. جالب اینجاست که خیلی از افرادی که دور و برشان پر از زنان چریک و پیشمرگه و اینجور چیزها بوده و خود آن گروه از زنان هم، چنین حرفهایی میزنند، انگار نه انگار که زنان هم در جنگهای چریکی خودشان "یک پا مرد هستند"!

نکته ی دیگر اینکه در این فیلم می بینیم پلیس اسراییلی کودک را از درگیری بیرون میکشد و مدتی در بغل خود نگاه میدارد. جالب اینجاست که کودک هم هیچ سعی نمیکند از بغلش خارج شود. مسلما این حرکت در بین بسیاری از فلسطینیان هیچ ارزشی ندارد، چرا که آنان حتی فرزندان خردسال خودشان را جلوی توپ و تانک می گیرند تا بعد برایشان اشک تمساح بریزند.

در این ویدئو نشان داده می شود که چگونه حماس از کودکان و مردم غیرنظامی به عنوان سپر جنگی استفاده میکند و همچنین از کودکان خردسال به عنوان جنگجویان مسلح. در دقیقه ی هشت ویدئو سخنی از گلدا مئیر (1978-1898)، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق اسراییل نقل می شود که گفته بود:
"ما میتوانیم کشتار بچه های مان توسط عربها را ببخشیم. ولی نمیتوانیم آنها را به این خاطر که ما را مجبور میکنند بچه هایشان را بکشیم، ببخشیم. ما تنها زمانی میتوانیم با عربها به صلح برسیم که عشق آنان به فرزندانشان بیش از نفرت آنان به ما باشد."

قابل ذکر است که ارتش اسراییل چند دقیقه قبل از بمباران مراکز تروریستهای حماس، از طرق مختلف، تلفن و ارسال اس ام اس بطور گسترده، پخش اعلامیه و غیره، به مردم هشدار میدهد که سریعا از آن مکان خارج شوند. در صورتی که همانگونه که در ویدئوی دوم می بینیم، فعالین حماس تازه پس از دریافت خبر، از مردم میخواهند که روی سقف مراکزی جمع شوند که قرار است بمباران شوند!


(این یادداشت اولین بار در تاریخ 19 ژوئن 2015 در فیسبوک منتشر شده.)

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر